Waarom data insights inzetten?
Na de livegang van een nieuwe website houdt het werk niet op. Het analyseren van data kan heel waardevol zijn, omdat je knelpunten van je website ontdekt. Met data insights maak je die informatie inzichtelijk. Een website verzamelt data van de bezoekers en wat zij doen op de website. Helaas zegt dit niks over het “waarom” en “hoe” van de bezoekers. Dat is waar data insights om de hoek komt kijken. Met data analyse kom je erachter waarom bezoekers doen wat ze doen.
Het “waarom” helpt je om duidelijk te krijgen of alle functionaliteiten van je website goed werken. Je krijgt te zien hoe bezoekers zich bewegen op de website en wat voor leads hieruit komen. Zijn dit niet de gewenste resultaten of vallen de resultaten tegen? Dan is er werk aan de winkel en ga je het liefste meteen aan de slag om dit te verbeteren. Die waardevolle leads wil je niet laten liggen.
Waarom WOLF Rijbewijsshop data insights inzet
WOLF Rijbewijsshop is één van de grootste rijscholen van Nederland. Netvlies heeft WOLF geholpen met het inzichtelijk maken van de bedrijfsinformatie. Voor WOLF hebben we belangrijke systemen gekoppeld om essentiële bedrijfsinformatie te verkrijgen.
Ook is een marketing-dashboard gemaakt. Hierop valt af te lezen hoeveel leads per marketingcampagne binnenkomen, welk percentage na een proefles klant wordt en wat de totale klantwaarde is. Verder kan per plaats en periode de beschikbaarheid van de instructeurs worden vastgesteld, evenals voor welke plaatsen de marketingcampagnes aan- of uitgezet moeten worden. Kortom, door inzicht in essentiële bedrijfsinformatie slaagt WOLF erin de efficiëntie van haar bedrijfsvoering aanzienlijk te verhogen.