Chassé Theater lanceert spiksplinternieuwe e-commerce website

Deze week is de nieuwe website van het Chassé Theater in Breda de lucht in gegaan. Een eigentijdse responsive website, die gebruikersgemak en uitstraling hoog in het vaandel heeft staan. Het resultaat van een intensieve en prettige samenwerking tussen Chassé Theater en Netvlies.

Gestart vanuit online strategie

Een goed huis bouw je op een solide fundering. Online is dat niet anders. Om te waarborgen dat de nieuwe e-commerce website van Chassé Theater optimaal ingericht is op de wensen van de doelgroepen en de te behalen online doelstellingen van Chassé Theater, hebben er meerdere strategische sessies plaatsgevonden vóór de start van de realisatie. De verschillende sessies, met specialisten van Netvlies, gecombineerd met relevante medewerkers van het Chassé Theater hebben gezorgd voor een degelijke basis.

Chasse.nl wakkert een levenslange liefde aan voor theater en film

– Product statement 

In 6 weken een complete website middels scrum

Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het kan echt! Dankzij de voordelen die scrum biedt, kun je in korte tijd, een goed product neerzetten. Voorwaarde is wel dat de opdrachtgever veel betrokkenheid en commitment toont. Resultaat is dat Geesje Prins, hoofd marketing van Chassé Theater, elke ochtend om 8:30 stipt aanwezig was bij Netvlies. De dag startend, als onderdeel van het team, met deelname aan de dagelijkse stand-up, om vervolgens samen met de teamleden het werk van de dag ervoor te doorlopen, om desgewenst ter plekke de knopen door te hakken. Door de intensieve samenwerking tussen Chassé Theater en Netvlies is het proces efficiënt, en de doorlooptijd kort; 3 sprints van 2 weken. Daarnaast is er tegen het einde van elke sprint een terugkoppelmoment naar andere betrokkenen bij het Chassé Theater, de zogenoemde demo. Op deze manier blijven belanghebbenden betrokken en kan er indien nodig bijgestuurd worden .

“Het grote voordeel van scrum is een intensieve, efficiënte samenwerking tussen Chassé Theater en Netvlies. De lijntjes zijn kort waardoor je met de neuzen dezelfde kant op, snel en met kwaliteit samen kan bouwen aan een goede website”

– Geesje Prins, hoofd marketing Chassé Theater

Gebruikerstests

Ondanks de uitgebreide kennis van Chassé Theater over haar doelgroepen, en onze expertise op online gebied, blijven het de bezoekers van Chassé Theater die achter de knoppen (of touchscreen) zitten. Om te zorgen dat de beleving op de website voor deze bezoekers zo optimaal mogelijk is, hebben we gebruikerstests uitgevoerd met (potentiële) bezoekers van Chassé Theater. Zonder voorkennis, voerden zij aan de hand van scenario’s, opdrachten uit op de website. Het blijft leuk om te zien dat een verkeerd begrepen woord of zin voor een complete andere gebruikerservaring kan zorgen; snel aanpassen dus!

Resultaat

Het resultaat is een nieuwe website, ingestoken op de wensen van de doelgroep, die bijdraagt aan de doelstellingen van Chassé Theater. De website is responsive zodat je achter je bureau , op de bank of onderweg altijd op een prettige manier toegang hebt tot dezelfde informatie.

Bekijk de nieuwe website op www.chasse.nl



Meer weten over de Scrummethodiek?

Collega Jeroen Thoolen gaat in ‘Grip op je project met Scrum’ wat dieper in op de voordelen van deze methodiek.

Business Developer Martijn van Hoof

Martijn houdt van uitdagen en uitgedaagd worden. Met deze mentaliteit probeert hij het beste uit de klant, het team en een samenwerking te halen. Met zijn ruime marketing en e-commerce ervaring heeft hij al heel wat mooie klantrelaties opgebouwd de afgelopen jaren.

Over Martijn van Hoof

Bedankt!

We hebben je emailadres ontvangen, we kunnen je nog beter van dienst zijn als we je nog wat beter leren kennen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.