Onlangs kregen we te horen dat Netvlies is genomineerd voor de Splash Awards en Business Awards Baronie van Breda. Twee bijzondere nominaties waar we als (sociaal) innovatieve organisatie erg trots op zijn!
Splash Awards
Stichting Drupal Nederland beloont op 22 maart de beste Drupal projecten van Nederland met de Drupal Splash Awards. Drupal is een contentmanagementsysteem en wordt gebruikt om websites en weblogs te beheren. De awards zijn opgedeeld in meerdere categorieën, waaronder commerce, design en corporate, met in elke categorie vier genomineerden. Vorig jaar werd onze website voor Rotterdam Philharmonisch Orkest uitgeroepen tot beste Drupal project in de categorie non-profit.
Nieuwe digitale strategie TB Groep
Dit jaar zijn de nieuwe digitale strategie die wij samen met TB Groep hebben ontwikkeld en de bijbehorende Drupal websites genomineerd in de categorie corporate. TB is een toonaangevend automotive-bedrijf in Zuid- en Midden-Nederland, met ruim 450 medewerkers en meer dan 30 vestigingen. Zij zagen dat de customer journey van (potentiële) autokopers drastisch was veranderd en dat haar huidige websites hier niet meer op aansloten. Het online landschap van TB was verouderd. Het was hoog tijd om hier, samen met een online partner - Netvlies dus -, iets aan te doen. Het traject begon met een aantal strategische sessies om de doelen, doelgroep en de customer journey in kaart te brengen. Doel van deze sessies was inspireren, nadenken over de kansen die er liggen en vooral waarborgen dat iedereen, Netvlies, TB én stakeholders, het na de sessies eens was over de roadmap. Zo was een belangrijke uitkomst dat TB beter moest gaan inspelen op de informatiebehoeften van de doelgroep. Dit betekent dat TB voortaan op de occasion website aangeeft wat je met een auto kunt in plaats van het enkel opsommen van de technische functionaliteiten. De afgelopen maanden hebben we tien websites die deel uitmaken van het nieuwe online platform, en dus beter aansluiten op de informatiebehoeften van de doelgroep, gelanceerd. De komende tijd werken we hard aan verdere uitbreidingen en optimalisaties. Toch zien we nu al een ruime verdubbeling van het aantal leads, mensen die dankzij de website naar een showroom van TB komen, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wil je meer weten over onze aanpak tijdens het traject met TB? Collega Joey vertelt je hier in zijn blog meer over.
Business Awards Baronie van Breda
Dit jaar vindt de eerste editie van de Business Awards Baronie van Breda plaats. Tijdens een netwerkevent op 3 april in de Grote Kerk worden Netvlies, Hero en Thetford in het zonnetje gezet. Het centrale thema van de award van dit jaar: “Employer Branding: Hoe sterk is uw werkgeversmerk?” De genomineerden zijn door een jury onder andere geselecteerd op basis van hun inzet voor eigen medewerkers, het organisatiemodel en de mate waarin er ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Het netwerkevent heeft een programma vol inspiratie en vermaak. Zo zal Joep van Deudekom, onder andere bekend van De Kwis, zorgen voor inspiratie en vermaak. Peer Swinkels, topman van Bavaria, zal als Captain of Industry zorgen voor een interessante dialoog en de drie genomineerden zullen een presentatie geven over hun Employer Branding. Meer informatie en ticketverkoop vind je op de website van Business Awards Baronie van Breda.
Netvlies en haar medewerkers
Netvlies is een platte zelfsturende mensenorganisatie waarbij sociale innovatie voorop staat. Medewerkers stellen hun eigen doelen op, hebben een coach in plaats van een manager en doen onderling actief aan kennisdeling. Daarnaast krijgen medewerkers de ruimte en gelegenheid om met eigen initiatieven aan de slag te gaan. Hierdoor is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Een hele andere manier van werken dus die nog steeds volop in ontwikkeling is. Met dit organisatiemodel, waar we overigens erg trots op zijn, lopen we voor op andere organisaties. We delen graag onze kennis en ervaringen en blijven volop in beweging.
Deze nominaties zijn een bevestiging dat we op een vooruitstrevend en vernieuwende manier samenwerken, onszelf organiseren en ruimte bieden aan de ontwikkeling - en effectieve inzet - van talent. Het is tevens mooi om te zien dat we onze omgeving inspireren op basis van deze organisatieprincipes, de impact van ons organisatiemodel in de praktijk en resultaten die we behalen door technologie effectief toe te passen voor onze klanten en eindgebruikers.
Philip Lomans, Directeur Business Development & Strategie | Netvlies