Met haar zomercampagne 2016 "BarrelQ" heeft Karcher afgelopen maand de internationale Kärcher Marketing Award gewonnen in Duitsland. Uit 65 deelnemende landen heeft Kärcher Nederland de eerste prijs ontvangen voor de opzet, uitvoer en resultaten met de BarrelQ zomeractie. Netvlies is trots op de partnership met Kärcher, die heeft bijgedragen aan het resultaat van deze succesvolle zomercampagne.
BarrelQ campagne
In samenwerking met het merk BarrelQ is de zomeractie opgezet en gepromoot bij de particuliere en professionele doelgroep. Deelnemers aan de actie konden bij aankoop van een Kärcher product een BarrelQ verkrijgen of andere BBQ producten zoals een lederen schort.
Doelstelling
De belangrijkste doelstelling van de campagne was er op gericht om bij de doelgroep particulier (Home & Garden) het merk Kärcher onder de aandacht te brengen en hiermee de zomerverkopen te stimuleren. Voor de profesionele tak was de doelstelling om het aantal verkopen en offerte-aanvragen, samen met het landelijke dealernetwerk, in de zomermaanden te laten stijgen. Gedurende de campagneperiode is het websiteverkeer bijna verdubbeld en zijn er 75% meer offerte aanvragen geweest ten opzichte van het vorige jaar. Al met een al een opvallende en succesvolle campagne die heeft geleid tot een Kärcher Marketing Award.
Kärcher en Netvlies
Netvlies en Kärcher werken al enkele jaren samen in een partnership om de online doelstellingen te realiseren. Hierbij maakt Netvlies een vertaling van de bedrijfsdoelstellingen naar online. Netvlies coördineert en voert de online werkzaamheden uit en bewaakt hierin samen met Kärcher de online strategie. Lees ook onze case over de samenwerking met Kärcher.