Verschillende advertentievarianten in de Bing chatfunctie
Momenteel is Microsoft aan het experimenteren met nieuwe manieren van adverteren in de chatfunctie. Je hebt nu verschillende advertentie mogelijkheden binnen de chatfunctie. Naast tekstadvertenties zijn sinds kort ook andere advertentievarianten mogelijk zoals productadvertenties, multimedia advertenties en verticale advertenties. Productadvertenties zijn advertenties van de producten in je webshop, multimedia advertenties zijn uitgebreide tekstadvertenties met een grote afbeelding erbij en verticale advertenties zijn advertenties die automatisch worden gemaakt door Bing op basis van een lijst met producten en vereiste productinformatie.
Hoe kun je adverteren in de Bing chatfunctie?
Wil je aan de slag met adverteren in de Bing chatfunctie? Dan kun je helaas niet handmatig kiezen om je advertenties in de chatfunctie te tonen. Op basis van advertenties uit Microsoft Ads accounts worden automatisch advertenties gemaakt voor de Bing Chatfunctie. Gebruikers kunnen niet kiezen om specifiek te adverteren in de chatfunctie.
Eerste advertenties in de chatfunctie
Microsoft brengt zelf weinig naar buiten over hun experimenten met adverteren in de Bing chatfunctie. Toch zijn mij een aantal dingen duidelijk geworden na wat gesprekken met de chatfunctie. De tekstadvertenties zijn veranderd, de advertentie wordt niet langer als bron weergegeven, maar er wordt boven (of onder) de bron een relevante advertentie getoond.
Daarnaast zien we ook steeds vaker multimedia advertenties voorbijkomen. Deze advertenties worden in de reactie van de chat getoond met afbeelding erbij. Waar we eerst alleen tekst advertenties zagen, lijkt dit steeds verder uit te breiden. Nu zien we ook volledige advertenties bij de bron van een reactie en ook volledige advertenties inclusief een afbeelding onderaan de reactie van de chat. Dit zijn vooralsnog experimenten die Microsoft uitvoert, welke varianten daadwerkelijk gebruikt gaan worden is nog onduidelijk. Hoe dit zich verder gaat ontwikkelen zullen we de komende tijd gaan zien.