Analyseren en optimaliseren
Wanneer je de eerste resultaten kunt analyseren, is afhankelijk van hoeveel verkeer er via het kanaal waarmee je bent gestart op je website komt. Hoe meer bezoekers, hoe sneller dit gaat. Filter in het dashboard op type verkeer en bron om analyses per kanaal te maken. Alle data wordt ook doorgeschoten naar Google Analytics. Als je call tracking conversies en bijbehorende doelen hebt toegevoegd aan Google Analytics krijg je een nog concreter beeld van de totale prestaties per kanaal. Bovendien kun je rapportages maken om gedragsvormen te vergelijken en zo bij te sturen op basis van data.
Telefonische conversies in combinatie met betaalde zoekwoorden
Door oproepen actief te beoordelen als ‘verkoop’, ‘lead’ of ‘overig’ krijg je inzicht in de kwaliteit van de telefoontjes. Je kunt hier dieper in duiken door de beoordelingen te combineren met betaalde zoekwoorden. Wat voor type telefoontjes, van inhoudelijke vragen, offerte-aanvragen tot vragen over een factuur, levert een campagne op en welke zoekwoorden horen hierbij? Wat voor telefoontjes levert een branded zoekwoord, zoals bedrijfsnaam + contactgegevens, op? En wat levert een longtail zoekwoord, zoals ‘hoe optimaliseer ik Google Ads’ of ‘hoe word ik beter vindbaar’, op? Met de data uit AdCalls laat je zien of een zoekwoord dat veel verkeer oplevert ook daadwerkelijk relevante conversies en leads oplevert. Als de kwaliteit laag is, pauzeer je het zoekwoord om geen onnodig budget uit te geven. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Als een zoekwoord met een laag budget wel hoge beoordelingen en/of relevante conversies en leads oplevert (bijvoorbeeld 8 van de 10 gesprekken levert een bestelling of offerte op), wil je hier meer budget op zetten om meer relevant verkeer te genereren. Op basis van dit soort inzichten pas je de verdeling van het mediabudget aan en investeer je niet meer in zoekwoorden of kanalen die geen (relevante) conversies opleveren. Dit maakt AdCalls voor elke branche en organisatie interessant, van rijschool, webshop tot advocatenkantoor.
Klantenservice optimaliseren
De inzichten uit AdCalls helpen je ook om de klantenservice en/of supportafdeling te optimaliseren, bijvoorbeeld door te kijken vanuit welke pagina’s gebeld wordt. Door onder andere de content op deze pagina’s te optimaliseren, kun je de druk op de klantenservice verlagen. Denk hierbij aan het toevoegen van een FAQ of het prominenter weergeven van belangrijke informatie. Daarnaast krijg je meer inzicht in de dagdelen en tijden waarop je gebeld wordt, wat piekmomenten zijn en op welke momenten je meer gemiste oproepen hebt. Als je dit voor een langere periode analyseert, kun je de bezetting van de afdeling hierop aanpassen. Stel dat je na een analyse van 6 maanden ziet dat tussen 10 en 12 uur de meeste telefoontjes binnenkomen en tussen 16 en 17 uur de minste, dan kun je het werkrooster hierop aanpassen en de FTE efficiënt verdelen.
Netvlies is Official Gold Partner
Netvlies is official Gold Partner van AdCalls. We zijn op de hoogte van de nieuwste mogelijkheden en mogen input leveren voor de development roadmap van AdCalls. Dit betekent niet alleen dat we weten hoe we AdCalls voor een specifieke organisatie of branche het beste kunnen inzetten, maar ook dat onze wensen en die van onze klanten op de roadmap terecht kunnen komen. Benieuwd wat AdCalls voor jouw business kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met me op via [email protected] of 076-5302525 en ik help je op weg.[/text][/vc_column][/vc_row]