Netvlies bij de Dutch Interactive Awards

Twee Dutch Interactive Awards gewonnen!

Geslaagde digitale transformatie voor WOLF rijbewijsshop

We hebben donderdagavond 2 juni twee gouden Dutch Interactive Awards (DIA) gewonnen! Netvlies was genomineerd in de categorieën ‘Digitale Transformatie’ en ‘Service’ met de case ‘Geslaagde digitale transformatie voor WOLF’. We mochten de awards in de Beurs van Berlage in ontvangst nemen, het was een groot feest!

WOLF auto op parkeerterrein

De Dutch Interactive Awards zijn de prijzen voor het beste digitale interactieve werk in Nederland. Voor ons team is het de kroon op hun werk, ik ben trots op hen! We staan met WOLF in het rijtje van andere mooie opdrachtgevers zoals Roche Diagnostics Nederland, Maandag®, Mitsubishi Chemical Advanced Materials, Netwerk Oorlogsbronnen en NLZIET. Ik ben ook blij met het vertrouwen van de opdrachtgever dat wij zo’n essentiële rol in het proces hebben gekregen. Met deze award is deze case wat ons betreft extra geslaagd!

Digitale transformatie

WOLF rijbewijsshop is één van de grootste rijscholen van Nederland en heeft de ambitie de komende drie jaar in omvang te verdubbelen. Netvlies werd gevraagd te ondersteunen bij een digitale transformatie. De uitdaging hierin was drieledig: ontwikkel een gebruiksvriendelijke video-app die leerlingen helpt in hun rijopleiding, maak bedrijfsprocessen efficiënter en verbeter marketingresultaten in een sterk competitieve markt.

Proces

Samen met WOLF werd eerst een roadmap geformuleerd; een strategische verdieping met optimalisaties en projecten die van grote toegevoegde waarde zijn binnen de klantreis. Vervolgens ontwikkelde Netvlies een applicatie waar onder andere lessen ingepland kunnen worden en de voortgang en score van rijlessen in gevolgd kunnen worden. Door belangrijke systemen voor management dashboards, financiële administratie en ERP (met informatie over leerlingen en bezetting instructeurs) en de website te koppelen, creëerde Netvlies ook nieuwe mogelijkheden om essentiële bedrijfsinformatie te verkrijgen. Tot slot ondersteunde Netvlies WOLF doorlopend met online marketing en het genereren van leads.

Geslaagd?

De cijfers laten zien dat de digitale transformatie van Netvlies voor WOLF geslaagd is! Van de klanten beveelt 95% WOLF aan met een 9,2, is er 250% meer efficiëntie (medewerkers kunnen 2,5 keer meer lesauto’s beheren) en het aantal proeflessen is met 29,68% gestegen bij gelijke marketingkosten. Daarnaast heeft WOLF de lesuitval met 50% zien dalen.

Bekijk hier de volledige case.