Van Benthem & Keulen

Gebruiksvriendelijke website voor autoriteit in content marketing en advocatuur

  • Gebruiksvriendelijke website in zeer korte tijd gerealiseerd met efficiënte Scrum aanpak
  • Inspirerende verhalen versterken de band met de doelgroep en de top of mind positie
  • Gebruiksvriendelijk beheer in Drupal 9 scheelt het marketingteam wekelijks veel tijd

Het verhaal

Voorsprong met inspirerende content

Van Benthem & Keulen is een ambitieus en innovatief kantoor in advocatuur en notariaat. Het kantoor heeft 94 juridische professionals in dienst en behoort - met haar positie in de top 20 - tot de grootste kantoren van Nederland.

Van Benthem & Keulen heeft als advocatenkantoor een voorsprong genomen op het gebied van contentmarketing. Zo was het kantoor één van de eerste in de Nederlandse advocatuur met een eigen podcast. Het heeft een studio ingericht voor het geven van webinars. En Van Benthem & Keulen is initiatiefnemer van handige juridische apps, zoals de VBK Transitie App voor het berekenen van de transitievergoeding en de Litigation Valuator waarmee je indicatief kunt berekenen wat procederen kost en oplevert. Ook is het kantoor initiatiefnemer van vanDienst, een service met onder andere een kosteloze juridische helpdesk voor ondernemingen, instellingen en overheden.

Kortom, het delen van relevante kennis is een sterk onderdeel van de cultuur van het kantoor. Deze aanpak legt ze geen windeieren. Het kantoor behoort tot de snelst groeiende van Nederland.

Overleg

De uitdaging

In vervolg op de nieuwe huisstijl en communicatiecampagne wilde Van Benthem & Keulen ook de website vernieuwen. Het aanpassen van alleen de visuele identiteit van de site was beslist onvoldoende, omdat er nog tal van andere wensen waren voor verbetering en uitbreiding. De hoeveelheid informatie op de website was in de loop der jaren flink toegenomen, de site was niet eenvoudig te beheren, de performance (snelheid) liet te wensen over en technisch was de site niet meer up to date. De nieuwe website moest de onderscheidende kwaliteiten van het topkantoor goed weergeven, inclusief het innovatieve vermogen dat hen in het DNA zit.

Netvlies was niet de goedkoopste partij die we hebben uitgenodigd, trouwens ook niet de duurste. Hun online expertise heeft ons overtuigd. Daarbij hebben ze veel ervaring in onze branche en zijn de referenties over Netvlies unaniem lovend. In de samenwerking waren we gecharmeerd van de Scrumaanpak. We maakten als opdrachtgever deel uit van het team.  Bij Netvlies op kantoor werkten we nauw samen aan een volgende deeloplevering. Tot het eindresultaat naar volle tevredenheid kon worden opgeleverd.

Carida Kleijn, Marketing manager bij Van Benthem & Keulen

Website VBK

Van Benthem & Keulen heeft een zeer brede doelgroep, zowel in sectoren als het juridische kennisniveau van de contactpersoon. Daarbij wordt er ontzettend veel kennis gedeeld (blogs, podcast, webinars, evenementen, apps) en bevat de website veel informatie over de advocaten en specialismen. De uitdaging was daarom om te zorgen dat iedere bezoeker snel door de website weet te navigeren en bij de voor hem meest relevante pagina's uitkomt

Het proces

Efficiënte samenwerking met goed en snel resultaat

1. Inwijding in merkidentiteit, nieuwe huisstijl en communicatiecampagne

De samenwerking begon met een strategische verdieping in Van Benthem & Keulen, het merk, de merkwaarden, doelgroep en ambities. We werden geïnformeerd over de ontwikkelde nieuwe huisstijl en communicatiecampagne en bespraken de best mogelijke online doorvertaling.

2. Scrummen bij Netvlies op kantoor

Voor het scrummenBenieuwd naar Scrum? Volg ons Scrum webinar en je bent in één uur helemaal bijgepraat stelde onze opdrachtgever een Product Owner aan die bij Netvlies op kantoor intensief meewerkte aan het project. In 3 ontwikkelsprints werd de hele website gerealiseerd, inclusief contentmigratie. De totale doorlooptijd besloeg slechts 6 weken.

Mijn eerste ervaring met Scrum is goed bevallen. De lijnen zijn kort, je werkt dus efficiënter. Op ons eigen kantoor weten mensen mij goed te vinden. Dat is nuttig maar betekent ook dat ik geregeld wordt afgeleid. Bij Netvlies op kantoor kon ik me helemaal focussen op het meewerken aan de website. Deze manier van samenwerken is precies wat je wilt met je agency. Daarbij was de doorlooptijd door de Scrum aanpak bijzonder kort

Carida Kleijn, Marketing manager bij Van Benthem & Keulen, Product Owner tijdens de realisatie van de website

3. Gebruiksvriendelijk. Zowel voor bezoekers als voor beheerders

Van Benthem & Keulen beschikt over uitgebreide expertises. Haar deskundigheid bestrijkt maar liefst 19 rechtsgebieden, notariaat en mediation. Daarmee is Van Benthem & Keulen een fullservice kantoor en kan zij haar cliënten multidisciplinair bedienen. De doelgroep van het kantoor is dus divers. Daarbij werkt Van Benthem & Keulen  in diverse sectoren voor tal van ondernemingen, instellingen en overheden. Ook heeft het kantoor te maken met allerlei typen contactpersonen: generalisten, bedrijfsjuristen, directeuren, hr-managers en zo verder.

‘Kennis delen’ zit in het DNA van Van Benthem & Keulen, dus wilde zij een website met bruikbare informatie, voor iedere belangstellende toegankelijk. De uitdaging was dus dat elke bezoeker van de website in een paar klikken bij de voor hem of haar relevante informatie is. Aan de beheerkant telt bovendien de eis dat het plaatsen van een nieuwe pagina, blog, podcast of nieuw evenement efficiënt verloopt. Netvlies heeft dan ook de nieuwe website, ondanks de omvang, voor zowel de bezoeker als beheerder zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingericht.

Website VBK

Naast het vergroten van de merkbekendheid en genereren van leads voor de advocatenpraktijk, levert de website ook een belangrijke bijdrage aan employer branding

Het resultaat

In een korte doorlooptijd hebben we gezamenlijk een sterk fundament gerealiseerd waarop de komende jaren kan en zal worden doorgebouwd. De website van Van Benthem & Keulen fungeert in haar contentmarketing aanpak als een essentieel ‘touchpoint’, een kanaal waar bezoekers en het merk VBK intensief interacteren. De plek dus waar (potentiële) cliënten, (potentiële) medewerkers en andere belanghebbenden veelvuldig te vinden zijn, omdat bezoekers er zo snel vinden waarnaar ze op zoek zijn. Ook qua beheer is de site extreem gebruiksvriendelijk, wat het marketingteam veel tijd scheelt.

De nieuwe website bevestigt - in elke geleding en in elke laag - de autoriteit en het innovatieve karakter van dit topkantoor in advocatuur en notariaat.

Evenals Van Benthem & Keulen fungeert Netvlies als business partner voor haar opdrachtgevers. Ze denken goed mee, zijn pro-actief en ontzorgen ons. Bovendien zijn het fijne mensen om mee samen te werken.

Carida Kleijn, Marketing manager bij Van Benthem & Keulen