Op 9 oktober 2013 meldde wij op ons blog dat we aan de slag mochten voor Handyman. Op 12 februari jl. was het dan zover; de livegang van de nieuwe webshop was een feit! Het team, bestaande uit (v.l.n.r. op de onderstaande foto) Paul Verbeek, mijzelf, Thomas Rademakers, Johan Michels, Freek Gerittsen, Sven de Bie (niet op de foto), Mark Thijssen (niet op de foto), hebben samen in verschillende sprints het huidige handyman.nl neergezet. Tijdens de sprints (onderdeel van de Scrum-methodiek) hebben ook de klant en technisch back-end partner Netivity plaastgenomen.
Over Handyman
Met 100 vestigingen in de Benelux is Handyman een sterk groeiende winkelketen. De Nederlandse tak van de organisatie wordt geleid vanuit Breda alwaar de centrale diensten zoals o.a. marketing, administratie, inkoop en logistiek gevestigd zijn. Vanuit het 5000 m² grote magazijn worden de Handyman vestigingen in Nederland bevoorraad. Ondersteunende vestigingen zijn gesticht in bijna alle Europese landen. Met recht dat er gesproken wordt van een Europese organisatie. Handyman B.V. heeft de doelstelling uitgesproken dat haar winkels voor alle consumenten, in de Benelux, goed bereikbaar moeten zijn. Om die doelstelling te realiseren zal de organisatie de komende jaren groeien naar meer dan 200 winkels. In lijn van die doelstelling ligt ook de ambitie om de online bereikbaarheid en service verder uit te bouwen. Als onderdeel van die online ambitie is door ons de nieuwe webshop gerealiseerd.
"Met een strakke planning is er in een verbazend snel tempo een prachtige shop gecreëerd die ook nog eens een grensverleggend responsive design heeft. Netvlies heeft onze verwachtingen overtroffen."
Wilco de Groot - Directeur Handyman
Responsive opzet
Het bezoek van een website, de oriëntatie naar een product of dienst en zelfs een aankoop vind niet enkel meer plaats op desktop. De smartphone en tablet hebben de wereld veroverd. De behoefte om overal en altijd online te zijn is groter dan ooit. Binnen e-commerce is een responsive design dan ook een must have. Op dit moment komt 20% van het totale internetverkeer van een mobiel apparaat. Dat zal dit jaar naar verwachting groeien naar 25% of meer. Een website wordt op tal van apparaten bezocht en ook Handyman wil haar consument binnen deze trend optimaal online bedienen. De gebruikerservaring moet op elk apparaat gelijk zijn voor een zo'n hoog mogelijke conversie. Juist daarom is de nieuwe website dan ook volledig responsive opgezet.
Marktverdieping en marktverbreding
Naast de ontwikkeling van een geheel nieuwe webshop, zetten we de e-commerce ambities ook kracht bij door de gerichte inzet van online marketing middelen. Hiervoor zijn speergroepen gedefinieerd waar we ons op gaan richten. Daarbij is het met name van belang dat het netwerk van lokale ondernemers mee profiteert van de online aanwezigheid van Handyman. Met een doorlopende optimalisatie van SEO, SEA en on-site conversies leggen we een duidelijke focus in het online marketing beleid. Door alles meetbaar te maken en hierover maandelijks te rapporteren ontstaat een effectieve samenwerking die aansluit bij de gehele organisatie doelstellingen.
Ook geïnteresseerd in onze e-commerce diensten?
Hoewel e-commerce een containerbegrip is voor álle digitale (handels)transacties, wordt het in de praktijk vooral geassocieerd met webshops. Onder e-commerce valt in dit kader de marketing, verkoop en distributie van producten en diensten via (onder meer) het internet. E-commerce raakt dan ook tal van processen binnen uw organisatie. De laatste jaren heeft e-commerce een grote vlucht genomen. Wilt u de concurrentie voorblijven en optimaal profiteren van de kansen die e-commerce uw organisatie biedt? Als online business partner heeft Netvlies veel ervaring met de ontwikkeling en implementatie van meetbaar succesvolle e-commerce oplossingen. Onze aandacht richt zich daarbij op álle aspecten van e-commerce, waaronder:
- Strategie: hoe gaat uw website uw online doelen bereiken?
- Conversie: uw website moet aanzetten tot actie
- Vindbaarheid: u verhoogt uw bekendheid via on- en offline middelen en social media
- Gebruiksgemak: uw klanten moeten intuïtief hun weg vinden
- Analyse en optimalisatie: continue verbetering verhoogt uw online succes
- Beveiliging: u moet klantgegevens en betalingen kunnen waarborgen
- Klantenbinding: gepersonaliseerd communiceren verhoogt de klantentrouw
- Stabiliteit, snelheid en kwaliteit: met een haperende webshop mist u uw doel