Freek Gerritsen Waarom je als klant een werkplek bij ons op kantoor krijgt

Tijdens de eerste verkennende gesprekken willen prospects ons nog wel eens onomwonden de volgende vraag stellen:

Waarom zouden wij eigenlijk klant van Netvlies moeten worden?

“Goede vraag”, zeggen we dan meestal. Gevolgd door iets als: “Vanwege de lekkere koffie en onze Brabantse gastvrijheid. En het fraaie uitzicht op de haven en over de stad.” ’s Zomers gooien we ook ons fabuleuze dakterras nog wel eens als troefkaart op tafel, maar daarna worden we serieus. Er zijn namelijk genoeg argumenten te bedenken om klant van Netvlies te willen worden én te blijven. Een belangrijk argument is: omdat we graag samen met je scrummen.

Waarom jouw aanwezigheid tijdens dat scrummen zo’n groot voordeel is, dat je als klant je eigen werkplek krijgt bij ons op kantoor, leg ik hieronder graag aan je uit.

# 1 We weten wat we niet weten

Bij Netvlies hebben we veel expertise op het gebied van online, maar weten we doorgaans niet zoveel van jouw vakgebied. Werken we samen volgens de Scrum-projectmethodiek, dan ben je als klant regelmatig – soms zelfs dagelijks – bij ons op kantoor. En dát voorkomt dat we zelf aannames gaan doen op basis van wat we denken te weten over jouw vakgebied. 

“Door onze kennis en die van Netvlies te combineren, kwamen we tot nieuwe inzichten en dat is de kwaliteit van het eindproduct zeker ten goede gekomen. Ik ben ervan overtuigd dat we hierdoor een betere tool hebben gemaakt binnen het beschikbare budget!”

– Peter Vriends, assetmanagement consultant bij ingenieursbureau DON

#2 We houden de lijntjes kort

Bij bellen of mailen moet je vaak wachten op een reactie, waardoor je niet verder kunt met je project. Daarnaast is het soms lastig om iets telefonisch of per mail uit te leggen. Draai je mee in ons Scrum-team, dan kunnen we face-to-face overleggen. De kans op miscommunicatie is hierdoor erg klein, want we kunnen over en weer vragen stellen als iets niet duidelijk is. En dat werkt enorm efficiënt.

#3 Je bent altijd op de hoogte

Doordat je bij ons in dezelfde ruimte zit, pik je bovendien gesprekken tussen de teamleden op. Je kunt hierdoor waar nodig inhaken, meepraten en bijdragen aan de beste oplossing. Ook kun je letterlijk ‘over onze schouder’ meekijken op het scherm, zodat je bijvoorbeeld tijdig het ontwerp kunt bijsturen.

“De stand-ups werken erg goed: je bent altijd op de hoogte van waar iedereen mee bezig is en kunt tijdens het traject eenvoudig bijsturen.”

– Lianne Laurijssens, Product Owner bij Kneppelhout & Korthals Advocaten

#4 Je hebt op elk moment inzicht in alle werkzaamheden

Bij elke functionaliteit die we maken, verifieer je – per discipline – of het resultaat matcht met wat we hebben afgesproken en/of met jouw verwachtingen. Je hebt dus op elk moment inzicht in wat we maken, want alles komt bij jou voorbij.  Je kunt direct bijsturen als je denkt dat dat nodig is. En dat is uiteraard een stuk efficiënter dan pas bij oplevering te moeten concluderen dat we ergens een verkeerde afslag hebben genomen. Je komt dus niet achteraf voor verrassingen te staan.

 

“Het grote voordeel van scrum? De intensieve samenwerking tussen Chassé Theater en Netvlies. Door de korte lijnen staan alle neuzen dezelfde kant op en kun je met kwaliteit samen bouwen aan een goede website” 

– Geesje Prins, hoofd marketing & adjunct directeur Chassé Theater

#5 Je hebt meer invloed op het eindproduct

Veel functionaliteiten zijn op verschillende manieren op te pakken. Doordat je lid bent van ons team, kunnen we snel schakelen en on-the-spot knopen doorhakken. De ene oplossing levert misschien een mooier resultaat, maar kost meer tijd en andersom. Het is aan jou om – op basis van ons advies – de juiste keuzes te maken. Tijdens het scrummen bepaal jij bovendien de prioriteiten, op die manier bepaal je waaraan we onze uren besteden. Het kan dus nooit zo zijn dat we zaken niet oppakken die voor jou erg belangrijk zijn. Zo is gewaarborgd dat we een eindproduct opleveren dat perfect aansluit bij jouw wensen. 

“Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje dat ik nog niet als werknemer van Netvlies op de website sta, aangezien ik daar de afgelopen maanden fulltime op kantoor aanwezig ben geweest. Scrum draagt écht bij aan een fijne en efficiënte samenwerking, met een super resultaat als gevolg!”

– Constance Vermeij, Channel Marketing – Lamb Weston Meijer

Lees ook: De eerste resultaten van de strategische samenwerking van Lamb Weston Meijer »

#6 We steken onze uren in jouw product, niet in documentatie

Doordat je bij ons op kantoor aanwezig bent en de knopen doorhakt, hoeven we geen ellenlange documenten te maken waarin we alles vastleggen. Je bent er immers zelf bij. Hierdoor kunnen we onze uren maximaal besteden aan jouw website of webapplicatie.

#7 Je kunt direct met het vullen van content aan de slag

Content wordt vaak enorm onderschat. Wanneer je bij ons op kantoor zit, is het voor beide partijen interessant om al tijdens de realisatie aan de slag te gaan met de nieuwe content en het verwerken daarvan. Tijdens het vullen van de website of webapplicatie ervaar je hoe het content management systeem werkt en kan het team je helpen als je vragen hebt. Ook komen bugs en optimalisaties al in een vroeg stadium bovendrijven, waardoor we ze nog binnen de scrum kunnen oppakken. Dit voorkomt vervelende verrassingen achteraf.

En o ja, had ik je al verteld over dat uitzicht op de Bredase Haven? :-))


 

 

Online Strateeg & Scrummaster Freek Gerritsen

Freek heeft zijn rol als scrummaster zo eigen gemaakt, dat hij haast scrummend door het leven gaat. Met zijn pragmatische aanpak en 'first things first' spirit maakt hij velen klanten & collega's blij door helderheid te creëren en zaken concreet te maken. Naast dat Freek processen inzichtelijk en werkbaar maakt, speelt hij in het voortraject vaak ook een een onmisbare rol als online strateeg. Door zijn aanstekelijke enthousiasme gecombineerd met zijn manier van aanpakken is het neerzetten van focus op online gebied niet langer saai of moeilijk, maar wordt het een feest!

Over Freek Gerritsen

Bedankt!

We hebben je emailadres ontvangen, we kunnen je nog beter van dienst zijn als we je nog wat beter leren kennen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.