Even voorstellen: Rick van Geel. Online Marketing Specialist

Sinds september jl. werk ik bij Netvlies als Online Marketing Specialist waarbij ik me in het bijzonder bezighoud met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en conversieoptimalisatie. 

Hiervoor heb ik ruim vier jaar een brede online marketingfunctie bij een B2C e-commercebedrijf vervuld, waar ik – naast SEO – ook verantwoordelijk was voor SEA (Google AdWords, Bing), e-mailmarketing, affiliate marketing en social media. Daarnaast schreef en redigeerde ik persberichten en webteksten en coördineerde ik de offline marketing.

De belangstelling voor communicatie, marketing en (digitale) media ontwikkelde zich tijdens mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen (master Bedrijfscommunicatie & Digitale media) aan de Universiteit van Tilburg. Met de technische kant van digitale media kwam ik jaren daarvoor al in aanraking toen ik mijn eerste websites – gebouwd met MS FrontPage en later Dreamweaver – ‘lanceerde’. Inmiddels ben ik overgestapt op WordPress, waar een groot gedeelte van mijn vrije tijd aan op gaat. Verder is fotografie een hobby aan het worden, kom ik graag in de kroeg en probeer ik een paar keer per jaar te stedentrippen.

Binnen Netvlies ben ik verantwoordelijk voor het opzetten, coördineren en uitvoeren van SEO-trajecten voor onze klanten – van webshops tot corporate websites. De dynamiek binnen het vakgebied maakt SEO voor mij een uitdagende discipline, waarbij de combinatie tussen strategie, creativiteit en analyse mij zeer aanspreekt. Naast SEO ga ik me bezighouden met conversieoptimalisatie: wat kun je doen om het rendement van een webshop of website te optimaliseren? Vaak maken kleine aanpassingen een groot verschil. Het analyseren van data om mogelijke verbeterpunten te signaleren en het A/B testen van hypotheses vind ik ontzettend interessant.

 

Medewerker foto
Even voorstellen: Rick van Geel. Online Marketing Specialist

Over Even voorstellen: Rick van Geel. Online Marketing Specialist