Sfeerbeeld kantoor Netvlies, medewerkers aan het werk.

Waarom je als klant een werkplek bij ons op kantoor krijgt

Tijdens de eerste verkennende gesprekken willen prospects ons nog wel eens onomwonden de volgende vraag stellen: Waarom zouden wij eigenlijk klant van Netvlies moeten worden? “Goede vraag”, zeggen we dan meestal. Gevolgd door iets als: “Vanwege de lekkere koffie en onze Brabantse gastvrijheid. En het fraaie uitzicht op de haven en over de stad.” ’s Zomers gooien we ook ons fabuleuze dakterras nog wel eens als troefkaart op tafel, maar daarna worden we serieus. Er zijn namelijk genoeg argumenten te bedenken om klant van Netvlies te willen worden én te blijven. Een belangrijk argument is: omdat we graag samen met je scrummen. Waarom jouw aanwezigheid tijdens dat scrummen zo'n groot voordeel is, dat je als klant je eigen werkplek krijgt bij ons op kantoor, leg ik hieronder graag aan je uit.

# 1 We weten wat we niet weten

Bij Netvlies hebben we veel expertise op het gebied van online, maar weten we doorgaans niet zoveel van jouw vakgebied. Werken we samen volgens de Scrum-projectmethodiek, dan ben je als klant regelmatig – soms zelfs dagelijks – bij ons op kantoor. En dát voorkomt dat we zelf aannames gaan doen op basis van wat we denken te weten over jouw vakgebied.

#2 We houden de lijntjes kort

Bij bellen of mailen moet je vaak wachten op een reactie, waardoor je niet verder kunt met je project. Daarnaast is het soms lastig om iets telefonisch of per mail uit te leggen. Draai je mee in ons Scrum-team, dan kunnen we face-to-face overleggen. De kans op miscommunicatie is hierdoor erg klein, want we kunnen over en weer vragen stellen als iets niet duidelijk is. En dat werkt enorm efficiënt.

#3 Je bent altijd op de hoogte

Doordat je bij ons in dezelfde ruimte zit, pik je bovendien gesprekken tussen de teamleden op. Je kunt hierdoor waar nodig inhaken, meepraten en bijdragen aan de beste oplossing. Ook kun je letterlijk ‘over onze schouder’ meekijken op het scherm, zodat je bijvoorbeeld tijdig het ontwerp kunt bijsturen.

"gesprekken collega's"

#4 Je hebt op elk moment inzicht in alle werkzaamheden

Bij elke functionaliteit die we maken, verifieer je – per discipline – of het resultaat matcht met wat we hebben afgesproken en/of met jouw verwachtingen. Je hebt dus op elk moment inzicht in wat we maken, want alles komt bij jou voorbij.  Je kunt direct bijsturen als je denkt dat dat nodig is. En dat is uiteraard een stuk efficiënter dan pas bij oplevering te moeten concluderen dat we ergens een verkeerde afslag hebben genomen. Je komt dus niet achteraf voor verrassingen te staan.

"Designsprint brainstorm"

“Doordat je bij Netvlies intensief meewerkt aan je project, als onderdeel van het Scrumteam, weet je precies wat er speelt. Het voorkomt ruis en houdt de lijntjes kort. Zeker bij een complex project zorgt dit voor een beter resultaat dan wanneer je over en weer blijft mailen. Bovendien heeft Netvlies zich goed in onze bedrijfsprocessen verdiept en ook dat komt het resultaat ten goede.”

- Paul Spanjaard, Client Customer Officer bij Securex Nederland

#5 Je hebt meer invloed op het eindproduct

Veel functionaliteiten zijn op verschillende manieren op te pakken. Doordat je lid bent van ons team, kunnen we snel schakelen en on-the-spot knopen doorhakken. De ene oplossing levert misschien een mooier resultaat, maar kost meer tijd en andersom. Het is aan jou om – op basis van ons advies – de juiste keuzes te maken. Tijdens het scrummen bepaal jij bovendien de prioriteiten, op die manier bepaal je waaraan we onze uren besteden. Het kan dus nooit zo zijn dat we zaken niet oppakken die voor jou erg belangrijk zijn. Zo is gewaarborgd dat we een eindproduct opleveren dat perfect aansluit bij jouw wensen.

“De Scrum-methode geeft je een heel goed en duidelijk beeld van waar je staat in het proces. Het dwingt je duidelijk te omschrijven wat je eigenlijk wilt van de applicatie, het zorgt er voor dat het hele team (waar wij ook onderdeel van uitmaken) hetzelfde over alle wensen denkt en het maakt letterlijk visueel wat er moet gebeuren en hoe de dagelijkse voortgang is. Omdat je er zo dicht bij betrokken bent, bouw je ook echt zelf mee aan het eindproduct.”

- Erwin Hauer, Partner bij Knijff Merkenadviseurs

#6 We steken onze uren in jouw product, niet in documentatie

Doordat je bij ons op kantoor aanwezig bent en de knopen doorhakt, hoeven we geen ellenlange documenten te maken waarin we alles vastleggen. Je bent er immers zelf bij. Hierdoor kunnen we onze uren maximaal besteden aan jouw website of webapplicatie.

“Het grootste voordeel van Scrum vind ik dat je in een hele korte tijd veel meters maakt. De kwaliteit van het eindproduct is bovendien veel beter doordat je met elkaar spart tijdens de realisatie. Dat werkt heel anders dan dat je een briefing stuurt waar je bureau vervolgens mee aan de slag gaat. Nu we Scrum eenmaal kennen, willen we niet anders meer.”

- Kim Loonen, Marketing Manager bij Van Tilburg Bastianen Groep

#7 Je kunt direct met het vullen van content aan de slag

Content wordt vaak enorm onderschat. Wanneer je bij ons op kantoor zit, is het voor beide partijen interessant om al tijdens de realisatie aan de slag te gaan met de nieuwe content en het verwerken daarvan. Tijdens het vullen van de website of webapplicatie ervaar je hoe het content management systeem werkt en kan het team je helpen als je vragen hebt. Ook komen bugs en optimalisaties al in een vroeg stadium bovendrijven, waardoor we ze nog binnen de scrum kunnen oppakken. Dit voorkomt vervelende verrassingen achteraf.

En o ja, had ik je al verteld over dat uitzicht op de Bredase Haven? :-))

"uitzicht op de Bredase Haven"