Joey Buys Eerste resultaten van strategische samenwerking met Lamb Weston Meijer gelanceerd

 

Lamb Weston Meijer is een van de grootste producenten van diepgevroren aardappelproducten en aardappelvlokken ter wereld. Het bedrijf heeft meer dan 95 jaar ervaring en is met 7.400 medewerkers wereldwijd actief in meer dan 100 landen. De producten van Lamb Weston Meijer vinden hun weg onder meer naar Quick Service Restaurants en andere restaurantketens, groothandels, supermarkten en de voedingsmiddelenindustrie. Het innovatieve karakter van het bedrijf wordt onderstreept met een veelbelovende tagline: Seeing possibilities in potatoes.

Begin dit jaar is Lamb Weston Meijer een strategische samenwerking aangegaan met Netvlies. Inzet: het laten bijdragen van het online kanaal aan de bedrijfsdoelstellingen. We concentreren ons hierbij op de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) markt. Vandaag vieren we de eerste resultaten van onze samenwerking: de lancering van de corporate website en de foodservice website!

Intensief Scrum-traject

De afgelopen maanden hebben Netvlies en Lamb Weston Meijer met behulp van de Scrum-projectmethodiek intensief samengewerkt om het platform op te zetten waarop alle toekomstige websites zullen worden gepositioneerd. En met intensief bedoel ik dan ook écht intensief: het kwam regelmatig voor dat we met tien Netvlies-collega’s en vijf mensen van Lamb Weston Meijer in één ruimte bij Netvlies aan het project werkten. Supergaaf om te zien hoe goed er werd samengewerkt en hoe iedereen 200% inzet toonde! Wat in het ontwikkeltraject goed heeft gewerkt, is dat mijn collega’s van Lamb Weston Meijer – ik noem ze tegenwoordig gewoon collega’s 🙂 – tijdens de sprints alle content hebben geplaatst. Dit scheelt namelijk enorm in de nazorg- en doorlooptijd.

Nieuwe brand identity

Kort voordat we aan de slag gingen, is er een nieuwe brand identity voor Lamb Weston® ontwikkeld. Dit was een uitdaging binnen het traject, aangezien de corporate website de eerste uiting is die in de nieuwe brand identity is uitgevoerd. We hebben hiervoor intensief geschakeld met verschillende bureaus én met Lamb Weston US, die haar nieuwe website tegelijkertijd heeft ontwikkeld.

SyncForce en Symfony2: het beste van twee werelden

De kracht van het platform zit in de mogelijkheden om content te personaliseren: we kunnen content straks per regio, per taal en zelfs gericht op de specifieke gebruiker serveren. Dit hebben we gerealiseerd door gebruik te maken van Drupal, dat zeer geschikt is voor een dergelijk vraagstuk. Alle producten worden opgehaald en gesynchroniseerd vanuit SyncForce. De koppeling hiervoor is opgezet met behulp van het Symfony2 framework. Binnen SyncForce is alle productgerelateerde informatie zowel offline als online beschikbaar voor alle uitingen en middelen. Door deze twee technieken te combineren tot een hybride oplossing hebben we het beste van twee werelden samengevoegd.

Resultaat

De corporate website richt zich op het geven van informatie over het bedrijf en het werven van nieuwe medewerkers. De foodservice-website is specifiek afgestemd op de grootste doelgroep: foodservice. Hierbinnen bedient Lamb Weston Meijer twee subdoelgroepen: Quick Service Restaurants (met klanten zoals McDonald’s en Burger King) en casual dining (met klanten zoals Gauchos en De Beren eetcafés). De foodservice-website gaat door middel van leadgeneratie bijdragen aan de commerciële doelstellingen.

“Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje dat ik nog niet als werknemer van Netvlies op de website sta, aangezien ik daar de afgelopen maanden fulltime op kantoor aanwezig ben geweest in plaats van op onze nieuwe commerciële vestiging in Breda :-)! Scrum draagt écht bij aan een fijne en efficiënte samenwerking, met een super resultaat als gevolg!”

– Constance Vermeij, Channel Marketing – Lamb Weston Meijer

Toekomst

Met het lanceren van de eerste twee websites hebben we een goede start gemaakt binnen de strategische roadmap voor de komende periode. De resultaten gaan we de komende periode monitoren en op basis daarvan optimaliseren. Ook staat er nog een aantal websites op de planning voor de overige doelgroepen. Daarnaast lanceren we op korte termijn een online marketingcampagne om de hele wereld te laten weten dat Lamb Weston® de lekkerste frietjes heeft! Dat kunnen we zeker beamen na de lekkere traktaties bij de sprint demo’s :-)…

 

 

Business Developer Joey Buys

Voor Joey telt er maar 1 ding; de doelstellingen van de klant. Als business developer neemt hij de tijd voor zijn klanten. Joey werkt al jaren voor Netvlies en zelfs met zijn been in het gips komt hij met een brede glimlach naar kantoor.

Over Joey Buys

Bedankt!

We hebben je emailadres ontvangen, we kunnen je nog beter van dienst zijn als we je nog wat beter leren kennen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.