Case: online strategie en nieuwe website voor Lexence

Strategische sessies en slimme inzet van content marketing zorgen voor vliegende start
Lexence is als advocaten- en notariskantoor gespecialiseerd in ondernemings- en vastgoedrecht. Vanuit het Infinity gebouw op de Zuidas werken de ruim 90 advocaten en (kandidaat-) notarissen aan complexe juridische vraagstukken.
“Onze vorige website was toe aan vernieuwing. Hij vertoonde technische onvolkomenheden en er zat onvoldoende strategische visie achter. Hierdoor werden we geremd in onze ambities en waren we op zoek naar een partij die ons kon helpen. We kwamen al snel met Netvlies in contact, vanwege hun uitstekende reputatie in de advocatuur en de sterke combinatie van strategie, content marketing, design en techniek. Uiteraard hebben we in dit traject ook andere partijen gesproken, maar de keuze was snel gemaakt.”
Stella Donselaar Manager Business Development & Communication | Lexence
De samenwerking ging van start met:
1. Een interne enquête, waarin we iedereen op kantoor onder meer vroegen wat zij goed en slecht vonden aan de huidige website, wat voor soort cliënten ze graag meer zouden aantrekken en welke ideeën ze hadden voor de online marketing strategie en nieuwe website. Dit leverde waardevolle input op en zorgde bovendien voor draagvlak op kantoor. Iedereen wist dat er een nieuwe site aan zat te komen en kon vooraf belangrijke input geven.
2. Een analyse van de oude website en de rol ervan binnen de marketingstrategie, om te kijken wat daar goed en minder goed ging.

Vervolgens hielden we een aantal strategische sessies met mensen van een aantal ondersteunende afdelingen, advocaten en partners. Met hen zoomden we in op de belangrijkste doelen, doelgroepen, klantreizen en kansen. Ook deelden we onze kennis over online marketing trends die binnen de advocatuur waardevol zijn, om vervolgens samen keuzes te kunnen maken over de stip op de horizon (en de weg er naar toe).

“De strategische sessies gaven meteen vertrouwen en werden door alle deelnemers als waardevol ervaren. Onze partners werden betrokken bij de nieuwe website, zonder ze lastig te vallen met alle details. Door intensief samen te werken met Netvlies en een aantal belangrijke stakeholders bij ons op kantoor, kwamen we tot goede inzichten en creëerden we dusdanig veel enthousiasme en draagvlak dat de rest van het traject soepel verliep.”

“Het delen van kennis zit in het DNA van Lexence. Echter ontbrak het ons aan een goede online strategie, waarmee die kennis optimaal benut werd om onze eigen doelen te bereiken. Uiteindelijk willen we top of mind komen en blijven bij onze belangrijkste doelgroepen, zodat zij ons zien als dé vertrouwenspersoon bij complexe juridische vraagstukken. We kwamen er al snel achter dat we met onze oude aanpak veel kansen lieten liggen. Netvlies heeft voor ons de ogen geopend op verschillende vlakken, zoals de laatste trends en ontwikkelingen op content marketing vlak en het maken van relevante content voor onze doelgroepen.“

Toen de strategische sessies afgerond waren, hadden we een breed gedragen fundament gelegd waarop we direct konden doorpakken. We wisten exact wat Lexence met de nieuwe website wilde bereiken (als onderdeel van een bredere marketingstrategie) én wat de doelgroep van Lexence verwacht, zowel op als buiten de website. De presentatie van de nieuwe website binnen kantoor verliep vlekkeloos, omdat er goed strategisch over nagedacht was. Het ging er niet zozeer om hoe mooi iedereen op kantoor de nieuwe site vond, maar hoe de doelgroep hem zou bekijken.

“Netvlies denkt goed en op hoog niveau mee in de voorbereiding, tijdens de realisatie en na lancering. Ze zijn resultaatgericht, flexibel en ook onder tijdsdruk goed bereikbaar.”

“De nieuwe corporate website draagt veel beter bij aan onze autoriteit en naamsbekendheid en we krijgen er veel complimenten over. We merken dat onze doelgroep de website beter waardeert en sneller de weg vinden naar voor hen relevante informatie evenals onze juristen. Door de strategische sessies hebben we veel ideeën opgedaan en de volgende optimalisatieslagen zijn al ingepland. Daarnaast willen we aan de slag met webinars, video en online marketing ondersteuning via Netvlies.”
Stella Donselaar Manager Business Development & Communication | Lexence

Medewerker foto
Business Developer Martijn de Nijs

Energiek: dát is Martijn ten voeten uit. Hij doet het liefst 10 dingen op één dag, zegt niet graag nee en wil niks missen. Hij luistert goed, is oplossingsgericht, ziet overal kansen en heeft een heldere mening. Thuis verdeelt Martijn zijn aandacht tussen zijn vrouw, kinderen, vrienden….en Netflix!

Over Martijn de Nijs