Zoontjens

De online B2B kansen benutten voor een familiaire (inter)nationale marktleider.

  • AdWords campagnes in Nederland en Duitsland
  • Ontwikkeling corporate website voor vijf landen
  • Periodieke SEO-activiteiten voor diverse websites
  • Online marketing partner
  • Doorvertaling offline huisstijl naar online
  • Concept, ontwerp en realisatie

 

Onze nieuwe corporate website maakt de informatie over onze producten, accessoires en referentieprojecten sneller en eenvoudiger vindbaar

Pien van Rijswijk – Marketing Manager

 

Over Zoontjenszoontjens_sfeer

Zoontjens is marktleider in Nederland en heeft zich in ruim 100 jaar ontwikkeld van een familiebedrijf tot een flexibele internationale speler. De innovatiekracht en vooruitstrevende instelling van Zoontjes komen onder meer tot uiting in de realisatie van de grootste parkeerdaken in Europa, design in betontegels, natuursteen voor op het dak en een lichtgewicht ophoogsysteem voor galerijen en balkons.

Netvlies realiseerde voor Zoontjens onder meer:

  • Meertalige corporate website met gebruikersvriendelijk CMS
  • Vertaling offline huisstijl naar online

 

Netvlies en Zoontjes

Als groeiende en succesvolle onderneming bekijkt Zoontjens voortdurend naar mogelijkheden om ook in het buitenland te groeien. Bij het onderzoeken van de internationale marktontwikkelingen is Netvlies voor Zoontjes een belangrijke online business partner.

 

Meertalige corporate website

zoontjens_netvliesBij de ontwikkeling van de nieuwe, flexibel te beheren meertalige corporate website van Zoontjes hebben we – onder meer om de binnendienst te ontlasten – veel aandacht besteed aan het snel en eenvoudig ontsluiten van product- en projectinformatie.

Bezoekers kunnen vanuit elk startpunt op de website onder meer met één muisklik aan elkaar gerelateerde producten, accessoires en (referentie)projecten vinden. De pagina’s zijn bovendien overzichtelijk van opzet, met veel ruimte voor ondersteunende beelden, zoals product- en projectfoto’s en aanvullende downloads.

Met behulp van een gebruikersvriendelijk CMS kan Zoontjes de website in elke taalvariant eenvoudig zelf beheren.

 

Doorvertaling nieuwe offline huisstijl naar online

Toen we de opdracht kregen om voor Zoontjens een nieuwe corporate website te ontwikkelen, had reclamebureau Waal aan de Maas uit Barendrecht net de nieuwe huisstijl voor Zoontjens opgeleverd. Vanzelfsprekend hebben onze grafisch vormgevers deze huisstijl doorvertaald naar een fris ogend online concept.

 

Internationalisering toetsen met AdWordszoontjens_adwords

Netvlies is medeverantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten van Zoontjens. We leggen daarbij – samen met Zoontjens – de nadruk op AdWords. Zo zetten we met behulp van AdWords onder meer testcampagnes op om het marktpotentieel van nieuw te betreden markten te toetsen. Mede aan de hand van de resultaten en de verworven inzichten wordt vervolgens besloten of – en zo ja op welke wijze – buitenlandse markten worden betreden.

De inzet van deze testcampagnes maakt het mogelijk om tegen minimale investeringen het potentieel van nieuwe buitenlandse markten te toetsen en de juiste keuzes in de marktbenadering te maken. Voor enkele Europese landen is aan de hand van de resultaten van de AdWords testcampagnes gekozen voor een afwijkende marktbenadering, onder meer met betrekking tot de naam van de url en de promotie van specifieke producten en oplossingen. Op basis van het lokale zoekvolume en de concurrentie wordt de aanpak bepaald en wordt de website vormgegeven en ingericht.