Eukanuba

Door P&G beschouwd als hét voorbeeld van de Eukanuba positionering in de rest van de wereld.

  • Vaste online partner van Holland Diervoeders
  • Samen bouwen aan online succes merkwebsite
  • Strategie, concept en vormgeving
  • Campagnes voor meer merkbekendheid
  • Realisatie en optimalisatie website

 

Door onze online resultaten geldt Nederland voor Procter & Gamble als voorbeeld voor Europa

Boudewijn Verloop – Trade Marketeer

 

Over Holland Diervoederseukanuba_honden

Holland Diervoeders heeft zich gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van hoogwaardige diervoedingsproducten. Het bedrijf produceert en verkoopt onder meer hobbyvoeding voor vogels en knaagdieren. Daarnaast verzorgt Holland Diervoeders de marketing en verkoop voor premium diervoedingsproducten, bijvoorbeeld van de Proctor & Gamble-merken Iams (voor katten) en Eukanuba (voor honden).

Netvlies realiseerde voor Eukanuba onder meer:

  • Merkwebsite ‘Het beste voor je hond’
  • Website ‘Hondenspots’
  • Diverse mediacampagnes voor merkbekendheid

 

Beste voor je hond

eukanuba_websiteVoor Eukanuba ontwikkelden we een brandwebsite die het merk een verfrissende uitstraling moet geven. Niet de technische details van het product staan op de website centraal, maar de consument – beter gezegd: de hond – en zijn beleving. Ook hebben we gezorgd voor veel interactie tussen hun baasjes en het merk, onder meer met populaire fotowedstrijden.

Dat dit concept richtinggevend is voor een vernieuwende consumentenbenadering, mag blijken uit het feit dat Proctor & Gamble deze website beschouwt als voorbeeld van de manier waarop het merk Eukanuba in de rest van de wereld zou moeten worden gepositioneerd. En daar mogen we in Breda best trots op zijn. Woeff!

 

Mediacampagnes vergroten merkbekendheideukanuba_mediacampagne

Samen met Holland Diervoerders ontwikkelden we diverse campagnes en initiatieven om het merk Eukanuba in Nederland verder uit te bouwen. Zo hebben we bijvoorbeeld – ondersteund met radiocommercials – een online campagne opgezet om de naamsbekendheid te vergroten.

Een tweede campagne richtte zich op het activeren van consumenten om naar de winkel te komen en een zak Eukanuba hondenvoer met korting te kopen. In beide gevallen wisten we met onze campagnes de gestelde targets ruimschoots te overtreffen.

 

Klant aan het woord

eukanuba_klantWe werken sinds 2010 intensief met Netvlies samen aan het realiseren van onze online doelen. Als strategisch partner helpt Netvlies ons met het ontwikkelen van een online strategie en het bedenken en realiseren van de hieruit voortvloeiende creatieve concepten.

Toen ik hier begon, waren onze online activiteiten in beheer bij het Europese hoofdkantoor van Procter & Gamble. Mijn eerste taak was het aantrekken van een partner waarmee we de online activiteiten van onze premium merken Eukanuba en Iams in Nederland zelfstandig kunnen uitvoeren.

Dat Netvlies eerst op de shortlist belandde en vervolgens de pitch won, kwam door de mix tussen persoonlijk contact, de mate waarin ze meedenken en de goede prijs/kwaliteitverhouding.

Boudewijn Verloop
Trade Marketeer
Holland Diervoeders