BB&L Car rental

Jarenlange intensieve samenwerking met mooie resultaten.

  • Online marketingpartner
  • Beheer van campagnes op Google, Bing, Yahoo en LinkedIn
  • Doorlopende internationale AdWords campagnes
  • Conversie- en zoekmachineoptimalisatie
  • Schrijven en publiceren van blogartikelen
  • Ontwerp en realisatie

 

Succesvolle AdWords-campagnes

De AdWords-campagnes – het belangrijkste advertentiemedium voor BB&L – worden volledig beheerd en geoptimaliseerd door Netvlies. Het succes van de campagnes wordt met name bepaald door nauwe samenwerking tussen Netvlies en BB&L en de vruchtbare combinatie van onze expertise op het gebied van AdWords met de specifieke product- en marktkennis van BB&L.

Binnen de campagnes werken we met een CPA-doelstelling (= Cost Per Acquisition), waarbij we enerzijds onderscheid maken tussen merknaamcampagnes en overige campagnes en anderzijds tussen de landen waarin de campagnes actief zijn. Leidend hierbij zijn de kosten voor het genereren van een eenmalige transactie via de AdWords-advertentie. In de praktijk blijkt dat de first time order een klant met een goede Customer Lifetime Value (CLV) oplevert. De CPA is bovendien al rendabel bij een first time order en levert aanzienlijk meer rendement op gedurende de customer lifecycle.

 

Conversieoptimalisatie

bbl_conversieDoor middel van conversieoptimalisatie heeft Netvlies voor BB&L een significant hogere conversie (lees: meer reserveringen) uit het bestaande websiteverkeer gerealiseerd. Een belangrijke verbetering betrof het verhogen van de attentiewaarde van de conversiebutton. Om het effect hiervan te testen, hebben we de conversiebutton vergroot en in twee met de website contrasterende kleuren – oranje en groen – getoond.

Met een conversiestijging van meer dan 20% werd de groene variant uiteindelijk de ‘winnaar’. Een prima prestatie, zeker op een website met een toch al goede conversie van ruim 12%! De verbeterde conversie heeft een dusdanig positieve invloed op het jaarresultaat dat de investeringen voor het opzetten, uitvoeren en beheren van dergelijke tests én van periodieke aanpassingen ruimschoots worden terugverdiend.

 

 

 

Zoekmachineoptimalisatiebbl_seo

Eind 2013 is Netvlies voor BB&L gestart met een zoekmachineoptimalisatiecampagne. Hiervoor hebben we content gecreëerd, onder meer door het publiceren van blogberichten op de BB&L-website. Al in het tweede kwartaal van 2014 was een flinke groei in de resultaten van het organische verkeer zichtbaar ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014: bijna 14% meer nieuwe gebruikers en een conversiestijging van bijna 1% tot 15,38%. Dit zorgde per saldo voor 26% meer online omzet uit relevant organisch verkeer.

De inzet van de blogpagina resulteerde in een stijging van het organische verkeer. Na analyse van de resultaten bleek echter dat het verkeer onvoldoende converteerde. Hierop is besloten om de onderwerpen scherper te stellen zodat deze beter aansluiten bij de doelgroep. De optimalisatie in de tweede helft van 2014 geven de eerste veelbelovende resultaten te zien, waarbij de gewijzigde onderwerpen aanzienlijk beter converteren.