Gemeente Breda

Gedreven partner voor o.a. een creatief concept en een interactief platform.

  • Creatief concept
  • Interactie ontwerp
  • Webapplicatie
  • GPS-locaties ontsluiten
  • Scrummen

 

Wij liepen al zeker vijf jaar met deze droom, bizar om te zien dat deze in zes weken is gerealiseerd!

Marc Berends – Cultureel Planoloog

 

Over Gemeente Bredagemeente_breda_markt

Met 178.280 inwoners mag de Gemeente Breda zich de 9e gemeente van Nederland noemen. In de Bredase binnenstad, die in 2009 tot beste binnenstad van Nederland in de categorie grote steden werd gekroond, bevinden zich onder meer de gotische Onze-Lieve-Vrouwekerk, het Begijnhof, het Spanjaardsgat, en (onze eigen) Prinsenkade. In haar volkslied wordt Breda ook wel de Parel van het Zuiden genoemd vanwege haar historisch stadsschoon en de fraaie, bosrijke omgeving.

Netvlies verzorgde voor Gemeente Breda onder meer:

  • Erfgoedweb
  • Vivid Europe

 

Historisch Breda op de kaart zetten

gemeente_breda_erfgoedwebHet Archeologisch Depot Breda liep al een aantal jaren met de droom om een platform te starten waarop inwoners van Breda konden struinen door de erfgoedschatten van de stad. De wensen werden aan ons kenbaar gemaakt en samen met onze specialisten hebben we vanuit de doelstelling ‘zwerven door Breda’ een creatief concept bedacht. Er kwam snel een akkoord op het voorstel.

Vervolgens is in 6 weken de website middels Scrum ontwikkeld waarbij de klant zeer intensief heeft samengewerkt met het projectteam. Gedurende het traject is ook een speciale kids-versie ontwikkeld welke een apart beheer in het CMS heeft en qua ontwerp voldoet aan de eisen van de Cultuurwinkel.

 

Zwerven door de erfgoedschatten van Breda

Scrummen!

gemeente_breda_scrum_teamZoals aangegeven hebben we erfgoed.breda.nl middels de Scrum methodiek ontwikkeld. Hierbij heeft de klant gedurende 4 weken bij Netvlies intern gezeten waarbij hij onder andere:

  • dagelijks de voortgang besprak met het team
  • al tijdens de realisatie doorlopend het product testte
  • prioriteiten bijstelde om resources effectief in te zetten

 

Een Europees podium genaamd VIVIDgemeente_breda_vivid

VIVID (Value Increase by Visual Design) is een grensoverschrijdend project wat de Visual Design sector een economische boost wil geven. Begin 2012 hebben 9 partners (uit Nederland, België, Frankrijk en Engeland) zich aan deze doelstelling gecommitteerd waarbij Gemeente Breda een leidende rol op zich heeft genomen.

Voor VIVID was het doel om een online platform te ontwikkelen met een sterk visuele identiteit waarop de partner hun projecten onder de aandacht konden brengen. Vanuit de door ontwerpbureau Staynice ontwikkelde huisstijl, zorgde Netvlies voor de online doorvertaling met een creatief concept.