Veilingkranten.nl groot succes

De internetveiling die Netvlies ontwikkeld heeft in samenwerking met Wegener dagbladen is een groot succes gebleken. In de elf dagen dat de site online was zijn er tachtigduizend unieke bezoekers gemeten en meer dan een miljoen bezoeken. Tijdens de veilingperiode, die dinsdag 21 februari om 21:00 afliep, is op meer dan 60% van de producten geboden.

 

Van 14 t/m 21 februari organiseerden de regionale dagbladen BN/DeStem en PZC een internetveiling onder de noemer Veilingkranten.nl. Op deze veilingsite werden nieuwe producten van lokale en regionale ondernemers geveild. Deelnemers konden rekenen op een groot voordeel, aangezien de producten ver onder de winkelwaarde werden aangeboden. De twee dagbladen hebben Netvlies inschakeld om te helpen bij het opzetten van dit in Nederland unieke concept.

Vooral elektronica en navigatie-apparatuur deed het goed in de veiling. Op de Daihatsu van achtduizend euro werd de hele week niet geboden, tot er op het laatste moment iemand het openingsbod deed en er dus voor een zeer aantrekkelijke prijs met de auto vandoor ging.

De kopers rekenen rechtstreeks af met de krant. BN/DeStem en PZC betalen de lokale bedrijven waar de producten gekocht zijn terug in advertentieruimte. Op het moment dat alle betalingen binnen zijn wordt berekend hoeveel omzet het experiment voor de kranten en de adverteerders heeft opgeleverd en wordt besloten of de veilingsite een vervolg krijgt.

Berichtgeving in de media over Veilingkranten.nl:

Medewerker foto
Directeur Jochem Vlemmix

Een van de oprichters en sparringpartner voor veel klanten. Sta niet verbaasd te kijken als je om 23:01 of 6:12 een mailtje van hem krijgt. Maakt daarnaast voldoende tijd voor met zorg geselecteerde feestjes en reizen. Hij is zeer trots op het huidige Netvlies team.

Over Jochem Vlemmix