Say Hello to Hello Workspace! Het intranet voor elke organisatie

Vandaag lijkt de zon net iets feller naar binnen te schijnen aan de Prinsenkade 8 te Breda. Iedereen loopt er net wat meer ontspannen bij dan normaal. Vanmiddag hebben we een feestelijke borrel gehad. Dat is op zichzelf niet uitzonderlijk, we houden wel van een drankje na het werk, maar vandaag was het er eentje met extra glans.

Netvlies, dat in 2012 uitgeroepen werd tot een van de slimste bedrijven van Nederland en enkele maanden terug door de Provincie Noord-Brabant werd benoemd tot een van Brabants Besten, ziet een stukje visie gerealiseerd worden met de officiële lancering van haar eerste volledig in eigen beheer ontwikkelde product en gelijknamige dochteronderneming; Hello Workspace.

Sociale innovatie staat bij Netvlies hoog in het vaandel. We geloven dat de dynamische organisatie met zelfsturende medewerkers de norm van de toekomst is. Toen wij in 2012 de gelaagde, toch wel hiërarchische structuur met project managers, planners en uitvoerende medewerkers overboord gooiden en een nieuwe koers insloegen, was een facilitator in communicatie voor deze nieuwe zelfsturende organisatie nodig. Wij vonden dit in een social intranet.

Wat kan een social intranet voor jouw organisatie betekenen?

Inmiddels weten we niet beter en ondersteunen we organisaties die eenzelfde visie hebben van start tot finish in het realiseren van deze cultuurverandering. Dat doen we door samen te kijken naar de huidige cultuur, de wensen van de medewerkers op alle niveaus in kaart te brengen om vervolgens een intranet af te leveren dat niet enkel de interne communicatie verbetert, maar een integraal onderdeel is van de manier van werken. Belangrijke systemen worden gekoppeld, zodat medewerkers alle essentiële informatie op een plek vinden.

De combinatie van dat advies, software implementatie en constante nazorg is ondergebracht in Hello Workspace, een product dat inmiddels al bij een aantal grote organisaties is geïmplementeerd. Waaronder bij NautaDutilh, een internationaal advocatenkantoor met vestigingen in Amsterdam, Brussel, Londen, Luxemburg, New York en Rotterdam dat met meer dan 400 advocaten, notarissen en belastingadviseurs tot een van de grotere advocatenkantoren in de Benelux behoort. De kracht van ons product is dat het voor alle soorten en maten organisaties ingericht kan worden. Ons product is nu dus ook toegankelijk voor kleinere bedrijven. Zowel MKB als multinationals kunnen vertrouwen op Hello Workspace.

Hello Workspace wordt constant doorontwikkeld, waardoor je bij ons een product aanschaft dat met z’n tijd meegaat, zonder dat je daar als organisatie over hoeft na te denken. Wij zorgen ervoor dat belangrijke trends meegenomen worden in de updates. Natuurlijk staan wij ook altijd klaar om te sparren wanneer je een hele specifieke vraag of uitdaging hebt.

Samen met een toegewijd, gemotiveerd team gaan Jeroen Thoolen en ik de uitdaging van dit nieuwe bedrijf vol frisse moed tegemoet. Natuurlijk zijn we altijd op zoek naar interessante partners en opdrachtgevers.

Ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met mij op, en dan praat ik je binnenkort graag persoonlijk bij.

Michaël

PS: Kijk ook even op onze Hello Workpace site, waar je alle basisinformatie over ons nieuwe product vindt!

Medewerker foto
Algemeen directeur Tomas van den Nieuwendijk

Als algemeen directeur is Tomas erg gesteld op cijfertjes maar hij weet ook als geen ander de juiste balans te vinden tussen de menselijke kant en de zakelijke kant.

Over Tomas van den Nieuwendijk