Handyman

De ontwikkeling van een geheel vernieuwde webshop met een gericht online marketing beleid.

  • Bepalen van de e-commerce strategie
  • Verantwoordelijk voor het creatieve concept
  • Vertaling naar een converterend interactie ontwerp
  • Front-end development
  • Online marketing
  • Nauwe samenwerking met Netivity voor het technische platform

 

Met een strakke planning is er in een verbazend snel tempo een prachtige shop gecreëerd die ook nog eens een grensverleggende responsive design heeft. Netvlies heeft onze verwachtingen overtroffen.

Wilco de Groot – Directeur Handyman

 

Over Handyman

Met 100 vestigingen in de Benelux is Handyman een sterk groeiende winkelketen. De Nederlandse tak van de organisatie wordt geleid vanuit Breda alwaar de centrale diensten zoals o.a. marketing, administratie, inkoop en logistiek gevestigd zijn.

Vanuit het 5000 m² grote magazijn worden de Handyman vestigingen in Nederland bevoorraad. Ondersteunende vestigingen zijn gesticht in bijna alle Europese landen. Met recht dat er gesproken wordt van een Europese organisatie.

Handyman B.V. heeft de doelstelling uitgesproken dat haar winkels voor alle consumenten, in de Benelux, goed bereikbaar moeten zijn. Om die doelstelling te realiseren zal de organisatie de komende jaren groeien naar meer dan 200 winkels. In lijn van die doelstelling ligt ook de ambitie om de online bereikbaarheid en service verder uit te bouwen.

 

Een intensief voortraject handyman_voortraject

Omdat Handyman zeker wilde weten dat ze met een partij in zee zou gaan, die hen zowel op strategisch als op operationeel niveau kon aanvullen, hebben zij met verschillende partijen een voortraject doorlopen. Alle partijen zijn daarbij gekomen tot een plan van aanpak.

Uiteindelijk is Netvlies daarbij als winnaar uit de bus gekomen. In het voortraject hebben wij daarvoor een strategische sessie georganiseerd. Hierbij gaan we in op het vraagstuk, zoomen we in op de doelgroep door middel van persona’s, stellen we online doelen en bekijken en analyseren we inspiratievolle voorbeelden.

 

Scrum als ideale projectmethodiek

handyman_scrum Samen met technisch e-commerce specialist Netivity heeft Netvlies de realisatie op zich genomen, waarbij wij gebruik hebben gemaakt van de Scrum methodiek. Scrum is een raamwerk voor flexibel projectmanagement. Deze methodiek is met name geschikt voor softwareontwikkeling en online toepassingen.

Er wordt bij Scrum gewerkt in multidisciplinaire teams welke in zogenaamde sprints een werkende prototype opleveren. In de praktijk houdt dit o.a. in dat we vanaf dag 1 met alle betrokken partijen samen zitten in één SCRUM-ruimte bij ons op kantoor.

Handyman neemt als zogenaamde Product Owner plaats en heeft op dagelijkse basis samen het team bepaald hoe de resources ingezet moesten worden. Na iedere Sprint werd er een demo gegeven van het prototype en werden de voorbereidingen getroffen voor de nieuwe sprint.

 

Marktverdieping en marktverbreding handyman_marktverdieping

Naast de ontwikkeling van een geheel nieuwe webshop, zetten we de e-commerce ambities ook kracht bij door de gerichte inzet van online marketing middelen. Hiervoor zijn speergroepen gedefinieerd waar we ons op gaan richten. Daarbij is het met name van belang dat het netwerk van lokale ondernemers mee profiteert van de online aanwezigheid van Handyman.

Met een doorlopende optimalisatie van SEO, SEA en on-site conversies leggen we een duidelijke focus in het online marketing beleid. Door alles meetbaar te maken en hierover maandelijks te rapporteren ontstaat een effectieve samenwerking die aansluit bij de gehele organisatie doelstellingen.

Medewerker foto
Business Developer Martijn van Hoof

Martijn houdt van uitdagen en uitgedaagd worden. Met deze mentaliteit probeert hij het beste uit de klant, het team en een samenwerking te halen. Met zijn ruime marketing en e-commerce ervaring heeft hij al heel wat mooie klantrelaties opgebouwd de afgelopen jaren.

Over Martijn van Hoof