Nieuwe online marketing strategie OZMO zorgt voor kwalitatievere leads

OZMO is specialist op het gebied van VOIP oplossingen voor het MKB. Een demo-afspraak is een belangrijk moment in het salestraject. De demo zit goed in elkaar en de gesprekken leveren veel nieuwe klanten op. Het belangrijkste marketing doel is dan ook het scoren van demo-afspraken bij de juiste bedrijven op het juiste moment. In de praktijk was dit een stuk lastiger, omdat OZMO meestal niet wist in welke fase van de klantreis een potentiële klant zich bevond. Daardoor was het lastig het goede moment te bepalen om contact op te nemen. Een goede online marketing strategie die inspeelt op de verschillende fases van de customer journey maakt hierin groot verschil. Daarom hielp Netvlies OZMO met het opstellen én uitvoeren van de online marketing strategie.

OZMO wilde weten hoe de belangrijkste doelgroepen op het juiste moment bereikt kunnen worden. Daarom hielden we een aantal strategische sessies waarin we de online marketing doelen, persona’s en hun customer journey in kaart brachten. Om de juiste mensen te kunnen bereiken, moeten marketingresultaten en leads inzichtelijk worden gemaakt en is meer structuur in de marketingactiviteiten nodig. Content marketing en lead nurturing moeten zorgen voor kwalitatievere leads. 

Na de strategische sessies hadden we nieuwe online marketing strategie met concrete acties en optimalisaties voor de verschillende fases van de customer journey. De acties en optimalisaties plaatsten we op een roadmap. We hebben aan de acties prioriteiten toegekend en bepaald waarmee we moeten starten om op korte termijn de eerste successen te boeken.

“De strategische sessies leverden interessante inzichten en creatieve ideeën op. We hebben hiermee een stevige basis voor onze online marketing weggezet. Netvlies denkt goed mee, stelt goede vragen en komt met creatieve ideeën die bij onze organisatie en branche passen.”
Renée Müller Marketing Manager | OZMO

Samen aan de slag

Samen met OZMO ging ik aan de slag met het uitvoeren van de roadmap. Meerdere keren per kwartaal werken we samen op locatie aan de online marketing van OZMO. Zo houden we de lijnen kort en kunnen we de domeinkennis van OZMO makkelijker combineren met de online marketing kennis van Netvlies.

Om campagnes te kunnen monitoren en de effecten ervan te kunnen doormeten, hebben we allereerst Google Analytics en Google Tag Manager goed ingericht. Daarna is het Google Ads account opnieuw ingericht en zijn de eerste campagnes gestart. De eerste maanden hebben we de campagnes intensief gemonitord en geoptimaliseerd. Daarnaast zijn we aan de slag gegaan met content marketing.

Om de herkomst van websitebezoekers te classificeren en leadgeneratie te verbeteren, hebben we SalesFeed ingericht. Met SalesFeed kun je precies zien welke bedrijven je website bezoeken en welke conversiegerichte acties ze uitvoeren. Je kunt aangeven welke gedrags- en bedrijfsvoorwaarden een bezoeker een interessante lead maken én wat het juiste moment is om deze lead op te volgen.

“Je merkt dat Netvlies voorop loopt als het gaat om online marketing. Netvlies is innovatief, creatief en betrokken. Wij zijn dan ook super tevreden over de samenwerking.”
Renée Müller Marketing Manager | OZMO

Meer relevante bezoekers en leads van hogere kwaliteit

Door de nieuwe online marketing strategie en efficiënte samenwerking is de online vindbaarheid en naamsbekendheid in korte tijd flink verbeterd. Het aantal websitebezoekers steeg met ruim 226%. In SalesFeed is te zien dat dit relevante bezoekers zijn, bezoekers die aansluiten op de persona’s en ideale klant. OZMO bereikt niet alleen meer mensen, maar ook de juiste mensen. 

Door de slimme inzet van content marketing, waarin wordt ingespeeld op de pains, gains en belangrijkste vragen van de persona’s, steeg het organisch verkeer met 76%. Bovendien zorgen de online marketing inspanning ervoor dat twijfels worden weggenomen en OZMO sneller bij de juiste mensen aan tafel zit. Ook de grotere partijen weten OZMO te vinden.

“We vallen inmiddels ook in de kijker bij grotere partijen. Waar we tijdens de strategische sessies nog vertelden dat onze ideale klant tussen de 10 en 500 gebruikers heeft, zitten we nu aan tafel bij een partij met 2400 gebruikers.”
Renée Müller Marketing Manager | OZMO
Het afgelopen jaar zijn de Google Ads campagnes dusdanig geoptimaliseerd dat het conversiepercentage is gestegen en de kosten per klik zijn gedaald. Ook dit heeft geleid tot meer relevante bezoekers. Deze bezoekers blijven bovendien langer op de website, bekijken per bezoek meerdere pagina’s en behalen vaker een doel op de website, zoals het invullen van een contactformulier, aanvragen van een demo of downloaden van een brochure.

Visuele weergave resultaten online marketing strategie.

De conversiestijging door de Google Ads campagnes.

“Door de nieuwe strategie en online marketing ondersteuning van Netvlies is onze online vindbaarheid en naamsbekendheid aanzienlijk verbeterd. Het aantal websitebezoekers steeg in korte tijd met ruim 226%, we bereiken de juiste mensen op het juiste moment en zitten bij de grotere bedrijven aan tafel. En dat is direct te danken aan de online marketing inspanningen.”
Renée Müller Marketing Manager | OZMO

Continu analyseren en optimaliseren

Dankzij de intensieve samenwerking en online marketing inspanningen behaalt OZMO mooie resultaten. De juiste mensen worden op het juiste moment bereikt en er is meer structuur in de marketing activiteiten. Om alles uit online marketing te blijven halen, is continu meten, analyseren en bijsturen nodig. Daarom komen we elk kwartaal samen om resultaten te bespreken en de prioriteiten en aandachtspunten voor het komende kwartaal te bepalen. 

Zo gaan we ons de komende tijd focussen op de  social media en SEO strategie. OZMO wordt namelijk gerebrand en gaat verder als Destiny Nederland. Dat betekent dat er een nieuwe website komt en Destiny Nederland zich op zowel social media en SEO-gebied opnieuw moet laten zien. Daarnaast bevallen de resultaten van Google Ads zo goed, dat we nieuwe campagnes gaan lanceren.

Medewerker foto
Digital Marketeer Michael Oomen

Michael houdt van gezelligheid en gaat graag op stap met vrienden. Na werktijd en in het weekend is hij op het voetbalveld te vinden. Ook kijkt hij zo’n beetje elke voetbalwedstrijd die wordt uitgezonden. Als digital marketeer wordt Michael blij van conversie optimalisatie en dataverzameling en -analyse. Met deze data kan hij ervoor zorgen dat er beter en meer verkeer naar de website van de klant gaat.

Over Michael Oomen