Hoe Wortell partnerships versterkt met nieuwe website en marketing automation

Wortell – tweevoudig beste Microsoft partner van Nederland – helpt organisaties om steeds voorop te lopen door de slimme inzet van nieuwe Microsoft technologie. Het bedrijf biedt klanten een totaalpakket, variërend van advies, implementatie en het wegwijs maken van eindgebruikers (adoptie) tot en met zorgeloos beheer. Wortell telt zo’n 150 medewerkers en richt zich met name op organisaties vanaf 250 werkplekken. Afgelopen jaar hebben we voor Wortell een nieuwe website gerealiseerd, gebaseerd op een gezamenlijk ontwikkelde online strategie.

Eén partner voor strategie en uitvoering

De hoofdreden voor Wortell om met Netvlies in gesprek te gaan, was het ontwikkelen van een goede online strategie. Daarnaast was de website hard toe aan vernieuwing. Tot slot maakte Wortell weliswaar actief gebruik van marketing automation software, maar had deze tool geen duidelijk gedefinieerde rol binnen het complete marketinginstrumentarium. Hoog tijd dus voor een frisse blik…

“Onze website was verouderd en statisch en kon hierdoor niet voldoen aan onze wensen, zoals het kunnen werken met personalisatie en landingspagina’s en het integreren van marketing automation. Maar onze belangrijkste wens was toch wel het ontwikkelen van een eenduidige online strategie. Het gebrek hieraan zorgde intern voor onduidelijkheid: we konden niet goed uitleggen waar online de focus moest liggen. Omdat de website uiteindelijk een van de middelen is om onze strategie te ondersteunen zochten we een partij die ons niet alleen kon helpen bij het maken van een goede strategie, maar vervolgens ook met het realiseren en effectief inzetten van de diverse middelen.”
Tom de Bakker Marketeer | Wortell
Gedurende een aantal weken vonden er bij Netvlies en bij Wortell op kantoor diverse strategische sessies plaats waaraan een team van Netvlies-specialisten en een vertegenwoordiging van marketing, directie en technisch consultants van Wortell deelnamen. Zo konden we elkaar inspireren en brachten we veel kennis samen, wat onder meer leidde tot de volgende mooie inzichten:

  • Wortell werkt voor grote organisaties en had een duidelijke behoefte om haar totale dienstenportfolio voor deze organisaties verder onder de aandacht te brengen.
  • Het is belangrijker om te focussen op een partnership en op de behoeften van gebruikers dan op technische oplossingen. Het gaat niet zozeer om de projecten an sich, maar om de langdurige relatie die je met een opdrachtgever opbouwt. Hierin kunnen – naast persoonlijke contacten – ook relevante content, de website en marketing automation een bepalende rol spelen.

“Met Netvlies was er meteen een klik. Hun interne organisatie is heel vergelijkbaar met de onze en we dachten over veel zaken hetzelfde. Veel andere partijen die we spraken, kijken alleen naar de website. Netvlies begint een stap eerder en denkt mee over het doel dat we als organisatie willen bereiken en de beste manier om daar te komen. Het strategisch model van Netvlies is ons erg goed bevallen. Het heeft ons geholpen breed draagvlak te creëren en intern op één lijn te komen. Onze nieuwe strategie helpt ons beter te focussen op de zaken waarop we inzetten. Bovendien kunnen we binnen alle lagen van de organisatie goed uitleggen waar we voor staan en wat we willen uitdragen.”
Tom de Bakker Marketeer | Wortell

Scrummuur

Scrummen met andere ogen

Nadat de strategie was ontwikkeld, intern was doorgepresenteerd en enthousiast was ontvangen, konden we aan de slag met de uitwerking van de digitale middelen, waarvan de website een van de belangrijkste was. Dat deden we – uiteraard – volgens onze favoriete projectmethodiek Scrum. Dat was niet nieuw voor Wortell, zelf scrummen ze ook in de samenwerkingen met hun opdrachtgevers. Maar het was wél de eerste keer dat de marketingclub van Wortell met een leverancier ging scrummen. En ook hadden ze nog niet eerder bij een leverancier op kantoor meegewerkt aan een project voor zichzelf.

“Het scrummen bij Netvlies op kantoor was erg prettig: je hebt dagelijks inzicht in de status van het project, er is veel face-to-face overleg en je kunt voortschrijdend inzicht tijdens het realisatieproces direct doorvertalen. Daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Hierdoor werkt Scrum vele malen efficiënter dan andere methodieken. Tijdens de realisatiefase werkte ik vaak twee of drie per week in Breda mee aan het project. Dat was vanuit Amsterdam weliswaar steeds een lange rit, maar dat was het me dubbel en dwars waard.”
Tom de Bakker Marketeer | Wortell
Mooie resultaten
De efficiënte samenwerking op basis van Scrum heeft in korte tijd geleid tot de lancering van een website die naadloos aansluit bij de nieuwe online strategie. Door de slimme inzet van de website, content marketing en marketing automation weet Wortell potentiële nieuwe relaties beter te bereiken en de partnerships met bestaande relaties te verdiepen en te versterken.
Dit alles heeft geleid tot een stijging van 40% in downloads en contactaanvragen. Daarnaast is het organische zoekverkeer met maar liefst 122% gestegen, is de gemiddelde tijd op een pagina met 51% toegenomen en is de gemiddelde duur van een websitebezoek gestegen met 28%.
“Kijkend naar het resultaat zijn we heel blij met de combinatie van design en techniek, want die maakt ons toekomstbestendig. Er ligt een uitstekend fundament dat de komende maanden verder wordt uitgebreid en ingevuld. Daarnaast bevalt ook het partnership met Netvlies zelf uitstekend. Het team van Netvlies werkt écht goed met je samen. Ze denken met je mee, maar zijn zeker geen jaknikkers. Dat leverde veel constructieve discussies op, waarbij elk nieuw idee aan de strategie werd getoetst. De eerste doorontwikkelsprints bij Netvlies staan dan ook alweer ingepland”
Tom de Bakker Marketeer | Wortell

Business Developer Joey Buys

Voor Joey telt er maar 1 ding; de doelstellingen van de klant. Als business developer neemt hij de tijd voor zijn klanten. Joey werkt al jaren voor Netvlies en zelfs met zijn been in het gips komt hij met een brede glimlach naar kantoor.

Over Joey Buys

Bedankt!

We hebben je emailadres ontvangen, we kunnen je nog beter van dienst zijn als we je nog wat beter leren kennen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.