Zo zet Netvlies Kärcher Nederland online op de kaart

Na de wereldwijde lancering van een nieuw uniform online platform en de livegang van de Nederlandse website had Kärcher Nederland behoefte aan een lokale online business partner. De keuze viel na een goed verlopen testproject op Netvlies. Afgelopen jaar hebben we al flinke stappen gezet in onze samenwerking en ook de aankomende tijd staan al de nodige projecten op de planning. 

 

Kärcher: wereldwijd marktleider

Familiebedrijf Kärcher, opgericht in 1935, is een wereldwijd toonaangevende leverancier van reinigingssystemen, reinigingsproducten en services voor vrije tijd, huishouden, nijverheid en industrie. Het bedrijf telt ruim 11.000 medewerkers, wordt in 60 landen vertegenwoordigd door eigen dochterondernemingen en biedt in meer dan 190 landen service vanuit zo’n 40.000 servicepunten.

 

Overtuigd door testproject en eerdere ervaringen

Online Marketeer Boudewijn Verloop van Kärcher Nederland kende Netvlies al vanuit zijn vorige werkkring en had goede ervaringen met de samenwerking. Toch was de keuze voor Netvlies niet bij voorbaat een gelopen race. Verloop: “Bij Kärcher gaan we met elk nieuw bureau een testproject aan om in de praktijk te kijken hoe goed ze met ons meedenken en hoe flexibel ze zijn. Zo’n korte case zegt zoveel meer dan een salespraatje en een gelikte presentatie. Netvlies presteerde zoals ik op grond van onze eerdere samenwerking mocht verwachten, dus dat was ook voor mijn collega’s een prettige bevestiging.”

 

Brede ondersteuning in online marketing

De eerste stap in de samenwerking was het finetunen van de nieuwe website en het verbeteren van de vindbaarheid door kritisch te kijken naar de basics, waaronder re-directs en SEO. Daarna volgden onder meer het:

  • ontwikkelen van een scherpe online strategie;

  • ontwikkelen en uitvoeren van e-mailings;

  • opzetten van klantenpanels;

  • genereren van leads;

  • inrichten van landingspagina’s;

  • uitvoeren van AdWords campagnes voor Kärcher Centers ;

  • opzetten van nieuwsbrieven en campagnes.

Kärcher website Kärcher Banners

Interessant was bovendien het opzetten en uitvoeren van de online communicatie rondom evenementen, zoals het versturen van uitnodigingen en de opvolging. Wat klanten met name goed konden waarderen, was het persoonlijke sms-bericht op de dag van het evenement: ‘We zien jullie straks’.

“Voorheen werkten we met losse mailings. Netvlies heeft ons goed geholpen om onze e-mailingmarketing gestructureerder en professioneler aan te pakken. Dit werkt voor ons veel prettiger en we krijgen bovendien veel positieve reacties van onze klanten.”
Boudewijn Verloop, Online Marketeer Kärcher Nederland

Forse stijging van het aantal online leads

Kärcher Nederland is een van de internationale pilotlanden op het gebied van online marketing. De resultaten worden gedeeld met de andere landen waarin Kärcher actief is. Tot nu toe zijn de resultaten boven verwachting, met een forse stijging van het aantal online gegenereerde leads. 

Het uiteindelijke doel is om met Kärcher Professional een volledig marketing automation traject vorm te geven. Dit doen we in kleine en overzichtelijke subtrajecten om oplossingen testen en resultaten te evalueren. Hierbij is de toegevoegde waarde voor Kärcher organisatie per onderdeel inzichtelijk en hoeven er geen grote organisatorische projecten opgestart te worden.

Toekomstplannen: online strategie en 1-op-1 marketing

Voor de de komende maanden staan opnieuw diverse interessante activiteiten op stapel. Zo gaat Kärcher Nederland werken met 1-op-1 marketing: persoonlijke e-mails, gebaseerd op de door de ontvanger aangegeven interessegebieden. Hieronder zullen we in de loop van het jaar weer berichten via ons blog en onze socials. 

“Netvlies is geen facturenfabriek, maar een echte partner. Ze denken graag mee en stimuleren ons om ‘out-of-the-box’ te denken en nieuwe wegen te bewandelen. Daarnaast zijn ze flexibel en creatief en durven ze hun mening te geven. Evenementen zoals TEDxBreda, kennissessies en ontbijtsessies zijn bovendien erg inspirerend en voegen echt wat toe aan de samenwerking.”
Boudewijn Verloop, Online Marketeer Kärcher Nederland

 

Business Developer Joey Buys

Voor Joey telt er maar 1 ding; de doelstellingen van de klant. Als business developer neemt hij de tijd voor zijn klanten. Joey werkt al jaren voor Netvlies en zelfs met zijn been in het gips komt hij met een brede glimlach naar kantoor.

Over Joey Buys

Bedankt!

We hebben je emailadres ontvangen, we kunnen je nog beter van dienst zijn als we je nog wat beter leren kennen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.