Zo zet Netvlies Kärcher Nederland online op de kaart

Zo zet Netvlies Kärcher Nederland online op de kaart

  • Forse stijging van het aantal leads
  • Kärcher Nederland internationaal pilotland met online marketing
  • Jarenlang partnership Kärcher en Netvlies

Het verhaal

Kärcher: wereldwijd marktleider

Familiebedrijf Kärcher, opgericht in 1935, is een wereldwijd toonaangevende leverancier van reinigingssystemen, reinigingsproducten en services voor vrije tijd, huishouden, nijverheid en industrie. Het bedrijf telt ruim 11.000 medewerkers, wordt in 60 landen vertegenwoordigd door eigen dochterondernemingen en biedt in meer dan 190 landen service vanuit zo’n 40.000 servicepunten.

Kärcher Professional

De uitdaging

Kärcher zocht lokale online business partner

Na de wereldwijde lancering van een nieuw uniform online platform en de livegang van de Nederlandse website had Kärcher Nederland behoefte aan een lokale online business partner. De keuze viel na een goed verlopen testproject op Netvlies.

Online Marketeer Boudewijn Verloop van Kärcher Nederland kende Netvlies al vanuit zijn vorige werkkring en had goede ervaringen met de samenwerking. Toch was de keuze voor Netvlies niet bij voorbaat een gelopen race. Verloop:

Bij Kärcher gaan we met elk nieuw bureau een testproject aan om in de praktijk te kijken hoe goed ze met ons meedenken en hoe flexibel ze zijn. Zo’n korte case zegt zoveel meer dan een salespraatje en een gelikte presentatie. Netvlies presteerde zoals ik op grond van onze eerdere samenwerking mocht verwachten, dus dat was ook voor mijn collega’s een prettige bevestiging.

Kärcher actiesite

We denken gedurende het jaar doorlopend mee met diverse online marketing campages en acties van Kärcher Nederland

Het proces

Brede ondersteuning in online marketing

De eerste stap in de samenwerking was het finetunen van de nieuwe website en het verbeteren van de vindbaarheid door kritisch te kijken naar de basics, waaronder re-directs en SEO. Daarna volgden onder meer het:

  • ontwikkelen van een scherpe online strategie;
  • ontwikkelen en uitvoeren van e-mailings;
  • opzetten van klantenpanels;
  • genereren van leads;
  • inrichten van landingspagina’s;
  • optimaliseren en monitoren van Google Ads campagnes;
  • opzetten van nieuwsbrieven en campagnes.

Interessant was bovendien het opzetten en uitvoeren van de online communicatie rondom evenementen, zoals het versturen van uitnodigingen en de opvolging en zorgen dat alles tot in de puntjes verzorgd was. Wat klanten bijvoorbeeld goed konden waarderen, was het persoonlijke sms-bericht op de dag van het evenement: ‘We zien jullie straks’.

Voorheen werkten we met losse mailings. Netvlies heeft ons goed geholpen om onze e-mailingmarketing gestructureerder en professioneler aan te pakken. Dit werkt voor ons veel prettiger en we krijgen bovendien veel positieve reacties van onze klanten.

Boudewijn Verloop, Online Marketeer bij Kärcher Nederland

Concept en strategie

Regelmatig gaan we terug naar de tekentafel om slimme online concepten te bedenken, aansluitend bij (internationale) campagnes en gestelde doelen. 

Het resultaat

Forse stijging van het aantal online leads

Kärcher Nederland is een van de internationale pilotlanden op het gebied van online marketing. De resultaten worden gedeeld met de andere landen waarin Kärcher actief is. Tot nu toe zijn de resultaten steeds boven verwachting, met een forse stijging van het aantal online gegenereerde leads.

Netvlies is geen facturenfabriek, maar een echte partner. Ze denken graag mee en stimuleren ons om ‘out-of-the-box’ te denken en nieuwe wegen te bewandelen. Daarnaast zijn ze flexibel en creatief en durven ze hun mening te geven. Evenementen zoals kennissessies, webinars en ontbijtsessies zijn bovendien erg inspirerend en voegen echt wat toe aan de samenwerking.

Boudewijn Verloop, Online Marketeer bij Kärcher Nederland

Netvlies is geen facturenfabriek, maar al jaren een echte partner. Ze denken graag mee en stimuleren ons om ‘out-of-the-box’ te denken en nieuwe wegen te bewandelen. Daarnaast zijn ze flexibel en creatief en durven ze hun mening te geven.

Boudewijn Verloop, Online Marketeer bij Kärcher Nederland