Nieuw werk live: Arbeidsportaal voor Perfetti Van Melle

Al enige jaren hebben wij een goede relatie met Perfetti Van Melle. In 2012 kwamen zij naar ons toe met het verzoek om mee te denken over een online concept voor een arbeidsportaal. Het doel hiervan was dat Perfetti Van Melle als werkgever een voorkeurspositie zou verwerven in de mindset van potentiële medewerkers. Dit om in te spelen op de verwachte arbeidskrapte voor professionals. Begin 2013 lanceerden we de eerste versie van het portaal als middel binnen een employer branding-strategie.

Uitbreiding door goede resultaten

Aangezien de resultaten hiervan erg positief te noemen zijn zetten we de lijn door en hebben we het portaal voorzien van een uitbreiding waarmee er plaats is gemaakt voor een vijftal extra ambassadeurs. Doel van deze uitbreiding is het portaal meer volwassen te maken zodat het meer HR-taken over kan nemen van de corporate website.

Toevoegen vijf persona’s aan het portaal

Het platform draait om persona’s. Dit zijn medewerkers van Perfetti Van Melle ofwel ‘de mensen achter het merk’. Door hen centraal te stellen wilden we twee zaken bereiken:

  • Een inkijkje geven in het leven van een medewerker van Perfetti Van Melle
  • Perfetti Van Melle als organisatie steviger positioneren als goede werkgever

Op het oorspronkelijke platform zijn er 4 medewerkers geportretteerd van uiteenlopende afdelingen. Door met een tijdlijn te werken hebben we enkele milestones uit hun carriere bij Perfetti Van Melle uitgelicht. Een potentiële werknemer kan zich zo identificeren met de persona’s en hun werkzaamheden.

Hernieuwd concept en uitbreiding inhoud

Voor de uitbreiding van het arbeidsportaal was er de wens om vijf nieuwe persona’s toe te voegen. Hierdoor zou het platform nog meer body krijgen en is de kans ook groter dat een geïnteresseerde zich nog meer kan inleven in de wereld van Perfetti Van Melle. Voor het integreren van de vijf nieuwe persona’s in het arbeidsportaal zijn de volgende werkzaamheden verricht:

  • Interviews afnemen met medewerkers van Perfetti Van Melle en teksten schrijven

  • Fotograferen van de vijf nieuwe medewerkers

  • Nieuwe opzet van de homepagina door een aangepast grid

  • Invoegen van merkenwebsites en uitbreiding menu-items

  • Meer zelfstandigheid mogelijk maken in het CMS


“We zijn zeer te spreken over Netvlies als business partner. Ze hebben ons verbluft met de online mogelijkheden en hun benadering van de arbeidsmarkt.”
Lieke van Aalten – Corporate Communications Manager

Interviews afnemen, design afstemmen en foto’s maken

Het afnemen van de interviews is direct van start gegaan en op locatie is er met de vijf medewerkers gesproken over hun werkzaamheden bij Perfetti Van Melle. Tegelijkertijd zijn ook de werkzaamheden opgestart voor het ontwerp van het nieuwe arbeidsportaal.

Op verzoek van Netvlies is ervoor gekozen om met een professionele fotograaf te werken. Deze fotograaf was ook verantwoordelijk voor de fotografie binnen de initiële opzet van het arbeidsportaal en werd voor het nieuwe project ook door ons aangestuurd.


Mirelle Ollebek:
“Voordat ik bij Perfetti Van Melle kwam werken was ik druk bezig om uit te vinden wat ik graag wilde in mijn werk. Binnen de IT-consultancy wereld kon ik mijn draai niet goed vinden ook al stonden de werkgevers met de sleutels voor lease-auto’s te wapperen. Ik miste iets en dat heb ik bij Perfetti Van Melle meer dan gevonden. Voordat ik het wist was ik 12,5 jaar in dienst.”

Responsive opzet van het arbeidsportaal

Het gehele portaal is volledig responsive opgezet. Dit houdt in dat de site automatisch meeschaalt met de resolutie van het device waar het op bekeken wordt. Zowel de fotografie, het ontwerp als de content zijn hierop aangepast. Dit zorgt ervoor dat een bezoeker altijd de juiste gebruikerservaring heeft en dat de klant ook maar één portaal hoeft bij te houden qua wijzigingen.

Implementeren Content Management Systeem

Met het toevoegen van meer (actuele) inhoud aan het portaal zoals twitter feeds, vacatures, over ons, etc, zal de inhoud aan meer wijzigingen onderhevig zijn. Om deze reden hebben we ook een Content Management System (CMS) geïmplementeerd waarmee Perfetti Van Melle via een beheerapplicatie eenvoudig de inhoud van de portal kan wijzigen en onderhouden.

 

Bekijk het nieuwe arbeidsportaal op www.werkenbijperfettivanmelle.nl

Wil je meer info over online kansen voor jouw merk of bedrijf? Vul dan onderstaand contactformulier in:

Medewerker foto
Directeur Jochem Vlemmix

Een van de oprichters en sparringpartner voor veel klanten. Sta niet verbaasd te kijken als je om 23:01 of 6:12 een mailtje van hem krijgt. Maakt daarnaast voldoende tijd voor met zorg geselecteerde feestjes en reizen. Hij is zeer trots op het huidige Netvlies team.

Over Jochem Vlemmix