B2B online marketing strategie
Als je aan de slag gaat met online marketing heb je ontzettend veel opties. Wie wil je bereiken? Hoe richt je je website in? Wat wil je dat bezoekers op je website doen? Welke kanalen zet je in? Zonder duidelijke strategie is het lastig om keuzes te maken en resultaten te behalen. Een online marketing strategie zorgt dat je duidelijk voor ogen hebt wie en wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen.
Begin met het opstellen van persona’s en breng de customer journey in kaart. Wie is je doelgroep? Wat zijn de wensen, behoeften en uitdagingen van die doelgroep? Hoe ziet het aankoopproces eruit? Wat zijn belangrijke contactmomenten?
Heldere KPI’s en doelen
Heldere KPI’s en doelen zijn een voorwaarde om effectief met online marketing aan de slag te gaan en vormen een belangrijk onderdeel van je strategie. Als je niet weet waarom je iets doet of wat je wil bereiken, kun je niet toetsen of dit gelukt is. Of waarom dit nóg niet gelukt is.
De marketing consultants van Netvlies helpen je bedrijfsdoelen om te zetten naar een online marketing strategie, doelstellingen en KPI’s. Samen kijken we welke middelen en kanalen we inzetten om relevante websitebezoekers te genereren en in contact te komen én blijven met je doelgroep.
We vertalen de strategie naar een roadmap met concrete marketing concepten, campagnes en optimalisaties. Vervolgens richten we campagnes in waarmee je daadwerkelijk je doelgroep bereikt.
Marketing kanalen
Afhankelijk van je strategie, doelgroep en doel kun je verschillende kanalen inzetten, zoals:
Onze consultants gebruiken data om campagnes te verrijken en weloverwogen keuzes te maken.