Het b2b online marketing team van Netvlies.

B2B online marketing

B2B online marketing vereist een andere aanpak dan B2C. De buyer journey is vaak langer en complexer en bij het aankoopproces zijn verschillende stakeholders betrokken. De B2B online marketing consultants van Netvlies helpen je met een resultaatgerichte strategie, effectieve campagnes en strakke monitoring alles uit je marketing te halen.

B2B online marketing strategie

Als je aan de slag gaat met online marketing heb je ontzettend veel opties. Wie wil je bereiken? Hoe richt je je website in? Wat wil je dat bezoekers op je website doen? Welke kanalen zet je in? Zonder duidelijke strategie is het lastig om keuzes te maken en resultaten te behalen. Een online marketing strategie zorgt dat je duidelijk voor ogen hebt wie en wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat doen. 

Begin met het opstellen van persona’s en breng de customer journey in kaart. Wie is je doelgroep? Wat zijn de wensen, behoeften en uitdagingen van die doelgroep? Hoe ziet het aankoopproces eruit? Wat zijn belangrijke contactmomenten?

Heldere KPI’s en doelen

Heldere KPI’s en doelen zijn een voorwaarde om effectief met online marketing aan de slag te gaan en vormen een belangrijk onderdeel van je strategie. Als je niet weet waarom je iets doet of wat je wil bereiken, kun je niet toetsen of dit gelukt is. Of waarom dit nóg niet gelukt is.

De marketing consultants van Netvlies helpen je bedrijfsdoelen om te zetten naar een online marketing strategie, doelstellingen en KPI’s. Samen kijken we welke middelen en kanalen we inzetten om relevante websitebezoekers te genereren en in contact te komen én blijven met je doelgroep. 

We vertalen de strategie naar een roadmap met concrete marketing concepten, campagnes en optimalisaties. Vervolgens richten we campagnes in waarmee je daadwerkelijk je doelgroep bereikt. 

Marketing kanalen 

Afhankelijk van je strategie, doelgroep en doel kun je verschillende kanalen inzetten, zoals:

Onze consultants gebruiken data om campagnes te verrijken en weloverwogen keuzes te maken.

Het b2b online marketing team van Netvlies overlegt.

Haal alles uit je online marketing budget

Google voert continu veranderingen door om haar producten en hun prestaties verder te verbeteren. In een gratis webinar leggen onze SEA consultants uit welke recente Google Ads veranderingen invloed hebben op je account prestaties én hoe je hiermee omgaat. Zo blijf je alles uit je account halen en verspil je geen marketing budget.

Datagedreven marketing

KPI’s en campagnes monitoren en resultaten inzichtelijk maken, zijn onmisbaar om de effectiviteit van je online marketinginspanningen te bepalen. Bereik je wel de juiste doelgroep? Via welk marketingkanaal komt een bezoeker op je website? Wat levert een websitebezoek op? Welke leads converteren naar klant? Door deze data te verzamelen en campagnes actief te monitoren, kun je gericht bijsturen. Op kanaal- én campagneniveau. 

Kwaliteit van leads bepalen

Uiteraard wil je met je website zoveel mogelijk relevante leads verzamelen én die leads omzetten naar klant. Daarom is het belangrijk inzicht te krijgen in de bedrijven die interesse tonen door je website (herhaaldelijk) te bezoeken, hoe deze bedrijven op je website komen en of ze converteren. Bedrijfsherkenning software kan hierbij helpen. Daarnaast kun je met deze software de kwaliteit van leads bepalen. 

Bovendien kun je in sommige bedrijfsherkenning software, zoals SalesFeed en LeadInfo, aangeven aan welke gedrags- en bedrijfsvoorwaarden moet zijn voldaan om een bezoeker tot interessante lead te maken. Voldoet een bezoeker aan deze voorwaarden, dan stuurt de software automatisch een bezoekrapport naar bijvoorbeeld een accountmanager. Uiteraard is een Customer Relationship Management (CRM) systeem nodig om de status van een lead bij te houden.

Het b2b online marketing team van Netvlies bespreekt de campagne resultaten.

Op zoek naar een ervaren B2B marketing bureau?

Als strategisch business partner gaan de marketing consultants van Netvlies een langetermijnrelatie aan, waarin we samen kritisch, eerlijk en ondernemend kunnen zijn. Dat doen we met een onderscheidende strategie en resultaatgerichte marketing en altijd in co-creatie met onze klant. 

Benieuwd hoe onze consultants helpen online marketing kanalen effectiever in te zetten en resultaten te overtreffen? Vraag een gratis online marketing quickscan aan, inclusief direct toepasbare optimalisatie tips om het gebied van SEO, SEA en data.