Lang geleden

1997 om precies te zijn

1997

Startten Jos, Jeroen en Jochem op 16-jarige leeftijd Netvlies. Op dat moment waren ze ‘Het Jongste Bedrijf van Nederland’: geen ander bedrijf had zulke jonge eigenaren. Ook internet was een nieuw fenomeen. BN/DeStem, in die tijd het belangrijkste nieuwsmedium in de regio, kopte op pagina 3 van de zaterdagkrant: ‘Met z’n drieën het web op (foto hierboven)’. Betere publiciteit konden we niet krijgen.

Wat begon als een leuk alternatief voor een krantenwijk of horecabaantje, werd al snel te groot om er even bij te doen. Jochem maakte als eerste de stap om met school te stoppen, met als argument naar zijn ouders dat hij altijd nog wel kon gaan studeren als het niet zou lukken…

1997

Onze eerste klanten volgden al snel

Waar we nu met het hoogste management van bedrijven meedenken over alle facetten van digitale innovatie, was een website toen nog vooral iets om mee te pochen op feestjes: ‘Heb jij nog geen website?! Nou, ik wel.’”

De meeste bedrijven hadden op dat moment totaal niet de verwachting dat internet echt aan hun doelen zou kunnen bijdragen en zaken als de brochure, visitekaartjes, Gouden Gids en fax zou gaan vervangen. Logisch ook, want de massa had online nog niet omarmd.

2000

We wonnen onze eerste award!

De Brabantse Internet Trofee, de prijs voor ‘beste website van Brabant’ werd gewonnen door de bezorgerswebsite van BN/DeStem. Het bleek de eerste van vele prijzen te worden die we de jaren daarop zouden krijgen voor ons werk en ons innovatieve bedrijfsmodel.

2002

Een nieuw kantoor

Waar we in 1998 konden beginnen in de groothandel van Jochem’s vader, ook ondernemer, die in het magazijn van zijn bedrijf een kantoor van 30m² had laten maken, verhuisden we in 2002 naar de Prinsenkade 7. We begonnen onze eerste medewerkers aan te nemen.

In dit jaar besluit oprichter Jos het bedrijf te verlaten (om een paar jaar later het succesvolle PR bureau Coopr te starten).

2006

Een nieuwe directie

Tomas, een van de eerste werknemers van Netvlies versterkt de directie en wordt mede-eigenaar. In 2011 gevolg door Philip, de eerste directeur die wel gewoon zijn middelbare school en universiteit heeft afgemaakt ;-).

Netvlies groeide uit van een technisch georiënteerde club naar een bedrijf waar vormgevers, programmeurs, marketeers en strategen samenwerken en groeide gestaag door in medewerkers en klanten…

2012

Een belangrijk jaar

Het jaar waarin we het sociale innovatie-pad op zijn gegaan. Dat betekent: het optimaal benutten van de competenties en talenten van medewerkers. Geen managers meer, maar coaches. En veel vrijheid en verantwoordelijkheid, waarbij we belonen op basis van meerwaarde en bijdrage aan het succes. Iedereen bij Netvlies maakt zijn eigen jaarplan op basis van ambities, hun coach helpt hen deze te behalen. Je bent gewoon meer gemotiveerd als je tijd en energie steekt in zaken die je ook echt nuttig en leuk vindt.

Het model pakte zeer goed uit. De medewerkerstevredenheid groeide, evenals de klanttevredenheid en omzet. Netvlies won achtereenvolgens de prijs voor Slimste Bedrijf van Nederland, werd FD Gazelle en Brabants Beste.

Bedankt!

We hebben je emailadres ontvangen, we kunnen je nog beter van dienst zijn als we je nog wat beter leren kennen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.