Van kennismaking tot livegang in 4 maanden

Als het gaat om het organiseren van feesten en evenementen dan is Arjan van Dijk, als marktleider in Nederland, een begrip. We waren dan ook erg blij toen marketing manager Maartje Jansen contact met ons opnam.

Via onze kennissessie in de Grote Kerk in Breda had ze gezien hoe wij te werk gaan, waarna ze contact met ons op heeft genomen om de mogelijkheden te bespreken voor een nieuwe website. De oude website voldeed na een aantal jaren trouwe dienst niet meer  en sloot niet aan bij de nieuwe propositie van Arjan van Dijk: bedenkers van beleving. Een afspraak werd ingepland en vanaf toen ging het snel; op 3 april was de allereerste kennismaking en op 5 augustus zijn we live gegaan met de nieuwe www.arjanvandijk.nl. Hierbij een korte impressie van het proces dat we samen doorlopen hebben. 

Een goed gevoel bij de eerste kennismaking

De allereerste kennismaking was op het kantoor van Arjan van Dijk in Oosterhout. Jochem Vlemmix en ik gingen daarheen voor een afspraak met directeur Roland Ernst en Maartje Jansen. Naast de verplichte nummers op de agenda zoals bedrijfspresentaties en cases, was het al vrij snel duidelijk dat Arjan van Dijk en Netvlies goed bij elkaar passen. De informele omgangsvormen en de transparante manier van communiceren zorgden ervoor dat beide partijen met een goed gevoel van tafel gingen. Er waren meerdere bureaus uitgenodigd voor een eerste kennismaking. Iets wat Netvlies ook altijd stimuleert omdat een bedrijf daarmee een goed beeld krijgt van de verschillende aanvliegroutes die bureaus hanteren. 

Het verlossende woord

Niet lang na de kennismaking kregen wij het verlossende woord dat Arjan van Dijk met Netvlies verder wilde als online partner. Vaak voel je al in een kennismakingsgesprek aan of er een klik is en welke kant het op gaat en bij Arjan van Dijk voelden we dat we een goede kans maakten. We hadden er zelf ook gigantisch veel zin in, omdat we al flink wat ideeën hadden om de nieuwe website fris en inspirerend neer te zetten. Vervolgens werd er snel geschakeld en op 25 april zaten we wederom in Oosterhout op kantoor voor de strategische sessie. Het doel van die sessie is om kritisch te kijken naar de online doelstellingen en de manier waarop we deze zo effectief mogelijk kunnen wegzetten. Na een sessie van ruim 3,5 uur hadden we de persona’s in kaart, de doelstellingen bepaald en geprioriteerd en hebben we qua ontwerp verschillende stijlen bekeken en besproken. Kortom, we wisten wat ons te doen stond. 

Samen de strategische uitgangspunten bepalen

Na de terugkoppeling van de strategische sessie was het aan ons om de afgestemde uitgangspunten om te zetten naar een creatief concept. Ik heb dit samen met ontwerper Thomas Rademakers opgepakt en als creatief team zijn we gekomen met het resultaat dat nu opwww.arjanvandijk.nl te zien is. Een website die sprankelt, inspireert en de bezoeker meeneemt in een wereld van beleving en de mogelijkheden die Arjan van Dijk daarin biedt. Op 28 mei is hiervoor het daadwerkelijke ontwerp voor de eerste keer getoond aan de klant. De reacties waren zeer enthousiast en we wisten dat we op de goede weg waren. Een week later kwam het uiteindelijke akkoord op de ontwerpen en zijn we van start gegaan met de technische realisatie van de website.
 

“Door tijdens de strategische sessie samen duidelijk af te kaderen waar de focus op moest liggen bij de nieuwe website is de rest van het proces heel soepel en efficiënt verlopen. Wij gaan samenwerkingen aan met partijen met de insteek dat het een lange termijn relatie wordt. In Netvlies hebben we een sterke partner gevonden op online vakgebied.”

Maartje Jansen, marketing manager Arjan van Dijk

 

Een betrokken klant is het halve werk

De technische ontwikkeling is zeer spoedig verlopen en de oplevering deed recht aan de verwachtingen die via het ontwerp en de strategische sessie waren opgesteld. Wanneer je een betrokken klant hebt, die gevoel heeft voor de combinatie van het proces, de techniek en doelstellingen, dan kan de realisatie van A tot Z zeer soepel verlopen. Bij Arjan van Dijk is dit zeker het geval geweest. Van kennismaking tot livegang in 4 maanden is zeer efficiënt. Uiteindelijk zijn we op 5 augustus live gegaan metwww.arjanvandijk.nl. Wat vind jij van de nieuwe website? 

Ook interesse in een strategische sessie?

De strategische sessie kan ook los van een realisatietraject georganiseerd worden. Wilt u meer informatie over de aanpak en de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.