Netvlies partner van TEDxBreda 2015

Begin dit jaar tekende Netvlies een nieuwe partnerovereenkomst met TEDxBreda, waarvan de organisatie in handen is van een compleet nieuw team. Op 5 november 2015 vindt alweer de 3e editie van dit mooie evenement plaats. En ook aan deze editie levert Netvlies weer met veel plezier een bijdrage.

De invulling van ons partnership startte met het compleet vernieuwen van de website, waarvan de insteek helemaal is omgegooid. De komende maanden zullen er nog meer leuke vormen van samenwerking tot uiting komen, waaronder een side event bij Netvlies met een van de TEDx-sprekers.

In dit blog interview ik Daniëlle en Vivienne van TedXBreda over de plannen met deze aankomende editie, de nieuwe website en – uiteraard – de samenwerking met Netvlies.

 

Wat kunnen we dit jaar verwachten van TEDxBreda?

Het thema dit jaar is ‘A taste of...’. Over de sprekers kunnen we nog niets zeggen, behalve dat we ze de komende maanden op onze website bekend zullen maken. Wat belangrijk is om te weten: TEDxBreda is een evenement op uitnodiging en we hebben maximaal 100 toegangskaarten te vergeven. Wat we erg belangrijk vinden bij de mensen die we uitnodigen, is dat we een heel divers publiek binnen krijgen.

 

De website is compleet vernieuwd. Waarom was dat nodig?

Allereerst sloot de website qua look&feel niet meer aan bij deze tijd en vonden we hem niet meer representatief. De vorige website was 4 jaar geleden ontwikkeld op basis van een template van de oude website van TEDxDelft en dat zag je er ook wel aan af. Daarnaast was de oude website vooral gericht op het informeren rondom het evenement zelf en de mogelijkheid je aan te melden. Je zag dus een grote piek voor, tijdens en na het evenement, maar de rest van het jaar gebeurde er niet zoveel.

Wat veel mensen zich echter niet realiseren, is dat TED een platform is waarop het hele jaar door bijzondere ideeën worden gedeeld. De nieuwe website is een stuk overzichtelijker en sluit veel beter aan bij dit concept door gedurende het hele jaar side events, blogs en video’s aan te bieden. Hier gaan we trouwens ook onze nieuwsbrief en social media meer voor inzetten. Uiteindelijk willen we mensen voldoende redenen te geven om minstens elke maand een keer op de website te kijken en zich te laten inspireren.

Tot slot willen we een TEDxBreda-community opstarten waarbij leden vaak terugkeren naar de website of op onze social media om in contact te blijven met elkaar en met TEDxBreda. We willen graag de kracht van het TED-netwerk benutten via onze online werelden. En we willen TEDxBreda toegankelijker maken door een podium te zijn voor iedere Bredanaar – óók de slager op de hoek – met een bijzonder idee. Ambities genoeg dus…

 

 

 

Hoe is de nieuwe website tot stand gekomen?

In een week of vier hebben we door intensief samen te werken de website opgezet. We kregen daarbij een werkplek bij Netvlies op kantoor en hebben eerst een goede strategie opgesteld. Daarna hebben we de doelgroep in kaart gebracht, onze doelen bepaald, inspirerende voorbeelden bekeken en een concept gevormd. Dat was een erg leuk proces.

Doordat we een werkplek kregen bij Netvlies, konden we bij vragen en ideeën heel snel schakelen. Netvlies luisterde goed en kwam ook met goede tips en ideeën. Uiteindelijk hebben we in no time een resultaat neergezet waar we erg trots op zijn. We hebben trouwens gemerkt dat Netvlies het ook leuk vond om aan dit project mee te werken. Regelmatig kwamen er collega’s van andere teams voorbij om te informeren naar de voortgang of om mee te denken over bepaalde oplossingen.

 

Wat houdt het partnership tussen Netvlies en TEDxBreda in?

Best veel eigenlijk. Om te beginnen zijn we natuurlijk heel blij dat Netvlies onze website compleet heeft vernieuwd én heeft toegezegd om op de website inspirerende verhalen te gaan delen en te gaan gastbloggen voor TEDxBreda.

Daarnaast zullen dit jaar bij Netvlies en bij onze partner NAC Breda TEDx side events plaatsvinden waarop sprekers van TEDx op locatie een inspirerend verhaal vertellen. De exacte data zijn nog niet bekend, maar publiceren we zo snel mogelijk op onze website. Voor sommige side events kunnen belangstellenden zich overigens ook aanmelden.

Ook heel fijn: we mogen gebruikmaken van het Netvlies-kantoor. Zo is Netvlies tijdens TEDxBreda op 5 november a.s. een van de streaming-locaties waar mensen die niet zijn uitgenodigd voor het live-event kunnen meekijken naar de Talks. Belangstellenden kunnen zich tegen die tijd via de website hiervoor aanmelden. En tot slot vergadert TEDxBreda tegenwoordig ook regelmatig bij Netvlies op kantoor. Ideaal, gezien de centrale locatie en de inspirerende omgeving. Al met al zijn we Netvlies erg dankbaar voor de prettige en inspirerende samenwerking, We hopen dan ook nog vele jaren partners te kunnen zijn!