Efteling campagne wint vakprijs SAN Accent 2010!

In de categorie Vrije Tijd heeft de Efteling met haar campagne 'Efteling zoekt Drakenstrijders’ op donderdagavond 26 mei een SAN Accent 2010 gewonnen. Deze prijs werd in elf categorieën uitgereikt door Stichting Adverteerdersjury Nederland en is de enige communicatie vakprijs van adverteerders voor adverteerders. 

Het attractiepark liet nominaties in dezelfde categorie van grote adverteerders als KLM, Disney Channels Benelux, MTV Networks, Radio 538 en de winnaar van vorig jaar, Pink Ribbon Magazine, achter zich.

Het juryrapport was lovend. “Een goed concept gericht op beleving met een sterke doorvertaling van idee naar media en middelen. Doelstelling, doelgroep en gekozen media- en middelenstrategie sluiten naadloos op elkaar aan, het is één geheel. De campagne is herkenbaar als typisch Efteling door het tot uiting laten komen van de merkwaarden en de gekozen executie.”

De activatiecampagne 'Efteling zoekt Drakenstrijders’ richtte zich op kinderen van 8 t/m 12 jaar en ontwikkelde o.a. een online platform met diverse games om deze doelgroep te activeren Drakenstrijder te worden. De zoektocht naar Drakenstrijders is groots ondersteund met een tv-commercial, inzet van social media, een posteractie in regionale dagbladen, on-site communicatie in het attractiepark en een spectaculaire outdoorcampagne.

Netvlies was bij deze campagne verantwoordelijk voor de realisatie van de actiesite en dacht, in nauwe samenwerking met Commpas (het huidige SuperRebel) en de Efteling, mee over de optimale online doorvertaling van het concept. In 2009 waren Commpas en Netvlies ook verantwoordelijk voor de succesvolle Efteling campagne Het Sprookjesmysterie. Deze campagne werd toen genomineerd voor de internationale INMA Awards.