Volgende case:
Reinier van Arkel Groep

VVV Breda

Introductie
De VVV Breda behoeft eigenlijk nauwelijks een introductie. De vereniging is dé informatiebron voor toeristische informatie over Breda en staat ook voor het bevorderen van toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding.

Netvlies heeft voor de VVV Breda de nieuwe website ontwikkeld en was hierbij verantwoordelijk voor de vormgeving, de technische realisatie en zoekmachine optimalisatie (SEO).

De Opdracht
Aangezien de vorige (ook door Netvlies ontwikkelde) website alweer uit 2004 dateerde was het hoog tijd om de website te vernieuwen.

De VVV verzocht ons om gebruik te maken van moderne ontwerpen en technieken en een website te ontwikkelen die voorziet in de toenemende vraag voor een compleet overzicht van wat er in Breda te doen is.

De Oplossing
Uiteraard werd de site in een volledig nieuw jasje gestoken. Met grote aansprekende foto’s en een overzichtelijke navigatie vinden de bezoekers snel hun weg op de website die al een voorproefje geeft van al het moois dat Breda te bieden heeft.

Naast alle praktische en toeristische informatie die men kan verwachten op de website van een VVV is er een toeristische database toegevoegd waarmee het ontdekken van Breda zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt.

Zo kan de bezoeker bij het onderdeel Breda op de kaart d.m.v. filters direct op de kaart van Breda het thema van zijn of haar keuze zien. En uiteraard is ook de online shop vernieuwd, waar o.a. lekkernijen, boeken en souvenirs besteld kunnen worden.

Om de site nog bruikbaarder te maken en een grotere doelgroep te bereiken, zal  de Bredase database gekoppeld worden aan die van andere Brabantse VVV’s en zullen er meer mogelijkheden komen voor mobiele gebruikers en sociale media.

Het Resultaat
Op www.vvvbreda.nl is Breda nu beter en makkelijker dan ooit ontdekken!