Vorige case:
Reinier van Arkel Groep
Volgende case:
Careflex

nijntje

Klant sinds 2009


De regelmatig wisselende content – van kleurplaten tot voorleesverhaaltjes – versterkt de binding van de jonge doelgroep met nijntje.


Over Mercis

Mercis bv bewaakt sinds 1971 wereldwijd de auteursrechten van Dick Bruna met de missie de fantasie en creativiteit van kinderen te stimuleren. Mercis is nauw betrokken bij de ontwikkeling van alle nijntje producten, zoals o.a. knuffels, puzzels, speelgoed en media producten. Daarnaast geeft Mercis zelf boeken uit.

Netvlies realiseerde voor de Mercis onder meer:
Ontwerp/realisatie brandsites in 3 talen
Ontwerp/realisatie mobiele brandsite
YouTube-kanaal en Facebook-pagina

Ook online urenlang
plezier met nijntje

Uitsnede van de website

nijntje.nl, miffy.jp, miffy.com

In 2009 kreeg nijntje pluis – het geesteskind van Dick Bruna – voor haar 54ste verjaardag een nieuwe website. Netvlies had de eervolle taak om de Nederlandse en internationale (Engelstalige) websites voor het wereldberoemde konijn te ontwerpen en te realiseren. Niet lang daarna volgde ook de Japanse versie.

Vanaf de start is nijntje online een groot succes: de doelgroep (kinderen tot 4 jaar) brengt urenlang actief op de website door met kleurplaten, video's, liedjes, (educatieve) spelletjes en verhaaltjes. Op de website valt bovendien steeds weer wat nieuws te ontdekken, wat de binding met nijntje versterkt.


Prijzen en nominaties

2012: winnaar van de Media Ukkie Award 2012 voor de beste media voor kinderen in de categorie ‘Beste Website’.

2010: genomineerd voor de Dutch Interactive Award in de categorie ‘Brand Site’.

2010: genomineerd voor de Gouden @penstaart voor de beste kinderwebsite van Nederland.

2010: in februari werd de site Adobe site of the day

Mobiele website

Speciaal voor de explosief groeiende groep bezoekertjes met een tablet of smartphone hebben we in 2013 een mobiele website in HTML5 ontwikkeld. Op deze website kunnen kinderen spelletjes doen, verhaaltjes beluisteren, geluidjes maken en video's kijken.

Succes op social media

Ook op de verschillende social media kanalen is Nijntje een enorm succes. Zo zijn haar video’s op YouTube al meer dan 22 miljoen keer bekeken en heeft ze ruim 42.000 abonnees! De wekelijkse updates op haar Facebook pagina worden door meer dan 10.000 vrienden gelezen.

Bekijk YouTube kanaal

Bekijk Facebook pagina

Meer dan 20 miljoen
views op YouTube!