Vorige case:
Den Haag Marketing
Volgende case:
Efteling

Kijkshop

Klant sinds 2011


“Netvlies heeft bewezen twee essentiële uitgangspunten – conversiefunctionaliteit en vormgeving – te kunnen verenigen in één fraai ontwerp”

Bram Bruijns - Manager Marketing & E-commerce

Over Kijkshop

Kijkshop verbindt met succes offline en online shoppen. Het bedrijf exploiteert 105 winkels met een breed en divers non-food assortiment én de webshop kijkshop.nl met een nog groter assortiment. Kijkshop heeft dominante marktaandeelposities in diverse subgroepen, zoals (prepaid) mobiele telefoons, huishoudelijke artikelen en persoonlijke verzorging. De webshop trekt elke maand ruim 1,2 miljoen bezoekers.

Netvlies realiseerde voor Kijkshop onder meer:
Uitwerking concept, strategie & vormgeving vanvoordeel.nl
Functioneel en grafisch ontwerp webshop kijkshop.nl

Visie op online:
de toevoeging
.nl in het logo!

Uitsnede van de webshop

Nieuwe webshop: kijkshop.nl

Toen de webshop van Kijkshop niet meer voldeed aan de wensen van het bedrijf en aan de verwachtingen van de markt vroegen zij ons om op conceptueel en strategisch niveau mee te denken over oplossingen. Vervolgens hebben we het functioneel en grafisch ontwerp voor de nieuwe website uitgewerkt. Conversieoptimalisatie en de vindbaarheid op product- en categorieniveau vormden daarbij de belangrijkste uitgangspunten.

Door het doordachte functioneel en grafisch ontwerp is de webshop overzichtelijk en logisch van opzet en daardoor zeer geschikt voor snelle beslissers. Oriënterende bezoekers vinden er bovendien talloze productspecificaties en reviews en kunnen producten onderling vergelijken.

Bekijk website

kijkshop.nl

Uisndede van de kijkshop.nl website Ingezoomd op het winkelmandje van kijkshop.nl

kijkshop.nl: perfect voor cross-channel strategie

Kijkshop-klanten kunnen zich oriënteren in de winkel en vervolgens producten bestellen in de webshop. Maar andersom kan ook: producten kijken en vergelijken in de webshop en vervolgens reserveren/ bestellen en afhalen in de winkel. Juist deze cross-channel strategie – waarbij online klanten kunnen rekenen op service en ondersteuning vanuit de winkels – maakt Kijkshop zo succesvol.

Daarom hebben we onder meer gezorgd voor uitgebreide verwijzingen naar de winkels, een winkelzoeker met uitgebreide winkeldetails en de optie om een voorkeurswinkel in te stellen.

Uisndede van de kijkshop.nl website Ingezoomd op het winkelmandje van kijkshop.nl
Koppeling met winkels
om bestellingen binnen
een uur af te halen!

Uitsnede van de Vanvoordeel website Detail van de Vanvoordeel website

vanvoordeel.nl

Samen met RTL Nederland lanceerde Kijkshop het online-concept vanvoordeel.nl, een voordeelwebsite waarop bezoekers iedere dag kunnen profiteren van nieuwe aanbiedingen met fors afgeprijsde (A-merk) producten.

In opdracht van Kijkshop hebben wij de uitwerking van concept, strategie en vormgeving van deze webshop voor onze rekening genomen. Het resultaat: een overzichtelijke website met een eenvoudige navigatie en een gemakkelijke bestelprocedure.


Logo van kijkshop.nl

Klant aan het woord

‘Na de succesvolle samenwerking met Netvlies met betrekking tot de lancering van de vernieuwde voordeelwebsite vanvoordeel.nl heb ik ook de ontwikkeling van een functioneel en grafisch ontwerp voor onze compleet nieuwe website kijkshop.nl aan Netvlies toevertrouwd.

We vroegen Netvlies om een ontwerp te maken dat niet alleen goed aansluit bij het merk Kijkshop, maar tegelijkertijd alle functionaliteiten bevat om een optimale conversie te realiseren. Netvlies heeft bewezen deze twee voor ons essentiële uitgangspunten te verenigen in één fraai ontwerp.’


Bram Bruijns
Manager marketing & e-commerce
Kijkshop