Vorige case:
Macintosh Retail Group
Volgende case:
Reinier van Arkel Groep

De Hoge Veluwe

Klant sinds 2009


Sterke online strategie en goede mix van marketing en techniek zetten uniek natuurgebied nóg beter op de kaart.


Over Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Het Nationale Park De Hoge Veluwe, een uniek natuurgebied van 5.400 hectare, is onder meer bekend vanwege het Kröller-Müller Museum, natuurmuseum Museonder, Jachthuis Sint Hubertus en de gratis Witte Fietsen. Als particulier eigenaar van dit natuurmonument stelt de gelijknamige stichting zich ten doel het erfgoed van het echtpaar Kröller-Müller in stand te houden door ruimte te bieden aan beeldende kunst, architectuur en recreatie. De Hoge Veluwe trekt jaarlijks zo’n 500.000 bezoekers.

Netvlies realiseerde voor Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe onder meer:
Ontwerp en realisatie corporate website met webshop
Effectieve online marketing strategie
Maatwerkkoppelingen met back-end systemen
Functionele mobiele app


Uitsnede van de website

Nieuwe corporate website met webshop

In het ontwerp van de corporate website speelt kleur- en beeldgebruik een essentiële rol. Door natuurlijke kleuren en grote foto’s toe te passen, sluit de website goed aan bij de sfeer en de beleving van het nationaal park. De voorpret voor de bezoeker begint dan ook al online.

Ondanks de grote diversiteit aan informatie vinden bezoekers dankzij de heldere menustructuur snel hun weg binnen de website. Door toepassing van ReadSpeaker is veel informatie op de website niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren.

Het gebruiksvriendelijke en conversiegerichte ontwerp bevordert bovendien de verkoop van tickets en producten via de webshop. Daarnaast worden bezoekers gestimuleerd om de website regelmatig te bezoeken en zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Bekijk website

Optimalisatie voorpagina

Oude versie van de voorpagina
Nieuwe versie van de voorpagina
Opvallende koppeling met webshop
Snel inschrijven voor nieuwsbrief
Direct tickets bestellen. Of een tuinbank...
Wat voor weer wordt het vandaag?

Bekijk de
voorgaande
versies

Nieuwe versie van de voorpagina

De homepage van De Hoge Veluwe is geoptimaliseerd voor conversie. In het hoofdmenu heeft de link naar de webshop een afwijkende kleur, de fotocarrousel bevat diverse (roulerende) call-to-action blokken en een opvallende actiebutton nodigt uit tot het online bestellen van toegangskaarten. Daarnaast zijn diverse quick links opgenomen en kunnen bezoekers zich direct inschrijven voor de nieuwsbrief.

Online strategie

Voorafgaand aan de ontwikkeling van de nieuwe corporate website hebben we samen met De Hoge Veluwe in enkele online strategie sessies de diverse doelgroepen en hun wensen in kaart gebracht. Op basis hiervan konden we vervolgens een strategie en een concept ontwikkelen die optimaal inspelen op de online informatiebehoeften van de doelgroepen.

De beste online
strategie bepaal je
samen met de klant


Maatwerkkoppeling met ERP en ticketingsysteem

De Hoge Veluwe maakt gebruikt van ticketing software van Recreatex en administratieve software van Afas. Dankzij een realtime koppeling kunnen bezoekers eenvoudig tickets en producten bestellen en activiteiten boeken en worden bestellingen direct efficiënt verwerkt in de back-end systemen van De Hoge Veluwe.

Snel en betrouwbaar
bestelproces


Mobiele app met fiets- en wandelroutes

Door de uitgestrektheid van het gebied hebben mobiele netwerken niet overal in het park bereik. Bovendien ontvangt het park veel buitenlandse bezoekers. We hebbend daarom een handige app ontwikkeld waarmee bezoekers ook zonder verbinding te hoeven maken met internet kunnen genieten van diverse mooie fiets- en wandelroutes.