Volgende case:
Hoge Veluwe

Congresstad Den Haag


Introductie

Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing en promotie organisatie voor de stad Den Haag inclusief haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin. VVV Den Haag, het Haags Uitburo, de Evenementendesk, het Convention Bureau en Den Haag Topsport zijn onderdeel van Den Haag Marketing.

Den Haag Marketing speelt een belangrijke rol in het verkopen van Den Haag als toeristische en zakelijk toeristische bestemming naar nationale en internationale bezoekers. Ten behoeve van de zakelijk toeristische markt geeft DHM kosteloos en onafhankelijk advies en begeleidt congresorganisatoren en meetingplanners bij het organiseren van zakelijke bijeenkomsten of congressen.

Netvlies heeft de kans gekregen om een nieuwe website te ontwikkelen voor het Den Haag Convention Bureau en was hierbij verantwoordelijk voor strategie, concept, vormgeving en realisatie.

De Opdracht

Hoofddoelstellingen van de website zijn het integraal informeren over het producten- en
dienstenaanbod van het Haagse zakelijk toeristische bedrijfsleven, het creëren van interesse en voorkeur hiervoor en het aanzetten tot actie.

De Oplossing

Op de website wordt de doelgroep uitgebreid geïnformeerd over de voordelen en mogelijkheden van Den Haag als congresstad.

Met de locatiekiezer kan op een eenvoudige manier gezocht worden naar een mogelijke congreslocatie in Den Haag. De mogelijke locaties kunnen hierin verfijnd worden op basis van aantal personen, zaalopstelling, type en vele andere eigenschappen.

Verder kan de bezoeker alles vinden over het Convention Bureau, de dienstverleners (zoals catering) en het laatste nieuws. Ook kan men zich abonneren op de nieuwsbrief.

Het Resultaat

De nieuwe website www.denhaagcongres.nl is leidend in de middelen die den Haag Marketing inzet voor de campagne van congresstad Den Haag. Zie ook het persbericht over deze campagne.