Vorige case:
Zoontjens
Volgende case:
Cityroofs

Efteling

Klant sinds 2009


“Netvlies heeft bewezen een échte online partner te zijn die afspraken nakomt en over zeer brede expertise beschikt.”

Aryan van Gijzel - Senior Direct Marketing & Loyalty

Over de Efteling

De Efteling is al ruim 60 jaar een wonderlijke organisatie. Internationaal staat de Efteling aan de top op het gebied van dag- en verblijfsrecreatie.

Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 verrast de Efteling haar gasten steeds weer met nieuwe vormen van (verblijfs)recreatie en entertainment. Het thema sprookjes staat daarbij altijd centraal.


Uitsnede van de website

Opdracht

De Efteling wilde iets creëren waarmee bezoekers het Eftelinggevoel mee naar huis konden nemen. Hierbij wilden zij graag gebruik maken van het thema muziek. Bovendien wilden zij hun database vergroten met klantgegevens. De Magische Mail, de e-mailnieuwsbrief van de Efteling, zorgde voor goede conversie en had op dat moment 215.000 abonnees.

De doelstelling was om een aanzienlijke verhoging van minimaal 75.000 nieuwe opt-ins te werven middels een actiesite. De Efteling verwachtte hierbij dat er een concept bedacht werd dat niet puur gericht was op conversie, maar ook aansluit bij de beleving van de Efteling.

Oplossing

Netvlies bedacht met ‘Het Wonderlijk Speeldoosje’ een online spel dat inspeelt op de online behoeften van de doelgroep. Bezoekers vullen hun gegevens in en vervolgens doorlopen zij verschillende opdrachten waarmee zij hun Eftelingkennis kunnen testen. Als beloning krijgen de deelnemers een screensaver of wallpaper, korting in de webshop van de Efteling of kunnen zij een sprookje downloaden als MP3.

In een latere optimalisatie-fase is het spel uitgebreid met de mogelijkheid om je eigen quiz samen te stellen en te delen met je vrienden. In totaal is er 9.200 keer op de social sharelinks geklikt.

130.000 personen
speelden het online spel

Ontwerp volledig in Eftelinghuisstijl

Prijzen en nominaties

Nominatie Dutch Interactive Award in de categorie ‘Lead Generation’ voor de actiewebsite 'Efteling Wonderlijk Speeldoosje' (samen met de Efteling)

Winnaar SAN Accent voor de campagne ‘Efteling zoekt Drakenstrijders’ (samen met de Efteling en SuperRebel)

Nominatie internationale INMA Awards voor de campagne ‘Het Sprookjesmysterie’ (samen met de Efteling en Comm'pas)


placeholder voor klantafbeelding

Klant aan het woord

“Toen we Netvlies vroegen een concept te bedenken om onze database te vergroten, werden we aangenaam verrast door hun presentatie. Ze lieten diverse voorstellen zien waaruit bleek dat ze de Efteling en haar doelgroep goed begrijpen.

Tijdens de realisatie van het voor ons meest aansprekende voorstel heeft Netvlies in een prettige samenwerking met onze vormgevers een goede online doorvertaling gemaakt van de Eftelinghuisstijl. Daarbij bewees Netvlies opnieuw een échte online partner te zijn die afspraken nakomt en over zeer brede expertise beschikt.

De reacties – zowel intern als vanuit onze doelgroep – waren erg positief, terwijl de uiteindelijke resultaten van de actiewebsite vér boven onze verwachtingen lagen.”


Aryan van Gijzel
Databased Marketeer
De Efteling