Vorige blog:
Actiesite Eukanuba groot succes dankzij social media
Volgende blog:
iPhone en iPad app IE-Wetgeving (IEPT)

Netvlies ontwerpt nieuwe Pro Shoes webshop

Geplaatst op: 25 juli 2011 door:

PRO is de sneakerplace to be: streetsmart, bewust, open, hip, sportief, vernieuwend en vooral echt. Het bedrijf opende in 1989 haar eerste winkel en inmiddels heeft PRO zo'n 220 medewerkers en 30 vestigingen in Nederland.

Van moederbedrijf Macintosh Retail Group kreeg Netvlies de opdracht de vormgeving van de nieuwe Pro Shoes webshop te verzorgen. Een belangrijk uitgangspunt was aansluiting bij de restyle van de PRO winkels, die momenteel gefaseerd wordt doorgevoerd.

De vormgeving sluit dan ook aan bij de stijl van de winkels: urban, local, graffiti & street art. Naast vormgeving heeft Netvlies de functionaliteit, interactie, ontwerp en techniek uitgewerkt voor een nieuw onderdeel op de website: 'My Style'. Hier kunnen bezoekers hun eigen 'sneakerstory' insturen. De deelnemer die zijn of haar inzending deelt met vrienden en hiermee de meeste punten scoort maakt kans op een trip naar eigen keuze!
Daarnaast zijn aansluiting bij de doelgroep,  gebruiksgemak, vindbaarheid en conversie natuurlijk essentiële voorwaarden voor de nieuwe webshop. De technische realisatie van de webshop is verzorgd door de vaste backend partij van Macintosh.

Macintosh Retail Group is een beursgenoteerde grootschalige non-food retailer met zo'n 1350 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Naast PRO maken ook onder andere de formules Halfords, Scapino, Manfield en Invito onderdeel uit van het bedrijf.

De samenwerking tussen Macintosh Retail Group en Netvlies bevalt goed en momenteel zijn we met diverse (e-commerce) projecten bezig voor verschillende merken.

Bekijk hier de case