Vorige blog:
Netvlies partner van TEDxBreda
Volgende blog:
Diverse nieuwe vacatures bij Netvlies

Netvlies en de Efteling genomineerd voor Dutch Interactive Award!

Geplaatst op: 29 maart 2012 door:

Deze week zijn de genomineerden voor de derde editie van de Dutch Interactive Awards (DIA) bekendgemaakt. Netvlies is met 'Het Wonderlijk Speeldoosje’, dat samen met attractiepark de Efteling werd ontwikkeld, genomineerd in de categorie 'lead generation’. Donderdag 10 mei worden de winnaars van de DIA 2012 bekendgemaakt.

Jochem Vlemmix, directeur en medeoprichter van Netvlies: “We zijn erg blij dat we -net als in 2010- in de running zijn voor deze gerenommeerde vakprijs. Met 'Het Wonderlijk Speeldoosje’ laten we zien dat het heel goed mogelijk is om een beleving neer te zetten die past bij een attractiepark als de Efteling,en tegelijkertijd de doelstellingen m.b.t. de  leads te realiseren. We zijn blij dat de samenwerking resulteert in deze nominatie. Nu is het vol spanning afwachten op de uitslag op 10 mei.

De case

De Efteling wilde iets creëren waarmee bezoekers het Efteling-gevoel mee naar huis kunnen nemen en waarmee zij tegelijkertijd haar database kan vergroten. Tijdens een gezamenlijke brainstorm werd 'Het Wonderlijk Speeldoosje’ bedacht. Afgelopen jaar kregen alle bezoekers van de Efteling bij het verlaten van het park een CD met herkenbare Efteling-muziek en een muzieksleutel, waarmee een interactief online spel geopend kan worden. Daarnaast zijn muzieksleutels verspreid via diverse online kanalen. Qua uitstraling en sfeer past het concept uitstekend bij de Efteling. Bovendien sluit het prima aan op de online behoefte van de doelgroep. De online game omgeving is gebouwd in Flash; ook is een eenvoudige landingspagina voor de iPad- en iPhonegebruiker ingericht. Met het totaalconcept is een conversiepercentage behaald van 56,5 procent.

Download hier de PDF case (2,6MB) of bekijk de genomineerde cases op de website van de Dutch Interactive Awards. 

Update 10-05-2012: De Dutch Interactive Award 2012 voor de categorie waarin wij genomineerd waren is gewonnen door Vodafone. Ook een erg mooie case en volgend jaar proberen we het gewoon weer! :-)