De eerste stap in de samenwerking was het finetunen van de nieuwe website en het verbeteren van de vindbaarheid door kritisch te kijken naar de basics, waaronder re-directs en SEO. Daarna volgden onder meer het:
- ontwikkelen van een scherpe online strategie;
- ontwikkelen en uitvoeren van e-mailings;
- opzetten van klantenpanels;
- genereren van leads;
- inrichten van landingspagina’s;
- optimaliseren en monitoren van Google Ads campagnes;
- opzetten van nieuwsbrieven en campagnes.
Interessant was bovendien het opzetten en uitvoeren van de online communicatie rondom evenementen, zoals het versturen van uitnodigingen en de opvolging en zorgen dat alles tot in de puntjes verzorgd was. Wat klanten bijvoorbeeld goed konden waarderen, was het persoonlijke sms-bericht op de dag van het evenement: ‘We zien jullie straks’.
Voorheen werkten we met losse mailings. Netvlies heeft ons goed geholpen om onze e-mailingmarketing gestructureerder en professioneler aan te pakken. Dit werkt voor ons veel prettiger en we krijgen bovendien veel positieve reacties van onze klanten.
Boudewijn Verloop, Online Marketeer bij Kärcher Nederland