Vorige blog:
In 7 stappen een Facebook-pagina maken voor bedrijven
Volgende blog:
Verplichte cookiewet maakt cookies optioneel

Sluit je website aan bij je zakelijke doelstellingen voor 2013?

Geplaatst op: 23 januari 2013 door: Maarten Verstraeten

De maand januari loopt ten einde, traditioneel zijn afgelopen maand de plannen gemaakt voor het komende jaar. Wat zijn de ontwikkelingen waar je als organisatie mee te maken gaat krijgen? Hoe zorg je er voor dat je organisatie succesvol blijft en hoe kun je de marktpositie van je organisatie waarborgen, of liever nog verbeteren?

Veel organisaties bevinden zich in een hevig veranderende markt en vaak sluit de website en de informatie die daarop aangeboden wordt niet meer aan bij de zakelijke doelstellingen van het moment. Naast de beweging in de markt ontwikkelen de online mogelijkheden en daarbij behorende kansen zich in een nog hoger tempo. Hoe kun je er nu voor zorgen dat online gaat bijdragen aan je doelstellingen voor 2013 zonder dat je achter de feiten aan loopt?

De oplossing is om je website niet langer te zien als een project waarvoor een eenmalig budget moet worden vrij gemaakt. Het inzetten van de juiste mix van kanalen (sociale media, website, interne (web)applicaties) wordt steeds belangrijker om in te kunnen spelen op alle veranderingen waarmee je organisatie te maken krijgt. Daarnaast is het van belang om als organisatie ook na te denken over hoe je omgaat met het schrijven en onderhouden van content voor je website en de inzet van online marketing.

Denk daarom buiten het kader van een website project en maak een lange termijn planning en het budget wat hiervoor beschikbaar is. Wanneer er een nieuwe website nodig is zal het project om deze te ontwikkelen onderdeel uitmaken van dit budget voor het eerste jaar maar ook daarna zal voor het bijhouden van relevante content, doorontwikkelen en/of inzetten van aanvullende kanalen budget nodig zijn. Een goede website is al lang geen op zichzelf staande oplossing meer maar een onderdeel van een groter en complexer marketing en sales ecosysteem waar wellicht ook andere investeringen voor nodig zijn.

Een strategische online partner kan je helpen om inzichtelijk te maken welke investeringen nodig zijn om je doelstellingen te behalen. Uiteraard gaan we graag in gesprek hoe we ook jouw organisatie online succesvol kunnen maken in 2013!


0 reacties op “Sluit je website aan bij je zakelijke doelstellingen voor 2013?”

Geef een reactie